הנסיך אל וואליד בן טלאל, נביא זעם נגד הביטקוין: "הוא יקרוס"

המיליארדר הסעודי בראיון ל-CNBC: "אני פשוט לא מאמין בו. זה אנרון בהתהוות"

הנסיך בן טלאל. “זה לא הגיוני” / צילום: Edgar Su, רויטרס
הנסיך בן טלאל. “זה לא הגיוני” / צילום: Edgar Su, רויטרס

הנסיך המיליארדר הסעודי אל-וואליד בן טלאל, המחזיק בחברת ההשקעות קינגדום הולדינגס, הביע ספקנות לגבי מטבעות קריפטוגרפיים בריאיון שהעניק אתמול (ב') ל-CNBC. הוא הזהיר כי הביטקוין הוא "אנרון בהתהוות".

הנסיך, שהחברה שלו מחזיקה במניותיהן של חברות אמריקאיות גדולות כגון סיטיגרופ וטוויטר, אמר כי היעדר הרגולציה הופך את המטבעות הקריפטוגרפיים לעתירי סיכון. "אני פשוט לא מאמין בביטקוין הזה. אני חושב שיום אחד הוא יקרוס. זה אנרון בהתהוות", אמר הנסיך, באזכור של חברת האנרגיה האמריקאית שעתרה ב-2001 לבית המשפט להכיר בה כפושטת רגל בעקבות חשיפתה של פרשת שחיתות חשבונאית נרחבת.

"זה לא הגיוני. זה לא מפוקח. זה לא בשליטה של הבנק המרכזי של ארה"ב או בנק מרכזי אחר כלשהו", הוסיף הנסיך.

הביטקוין הוא מטבע וירטואלי שהתחזק מתחילת השנה ביותר מ-500% - העלייה החדה ביותר בכל קטגוריות הנכסים הסחירים.

בהתייחסו לנושאים אחרים אמר הנסיך כי אומדן השווי של טסלה, יצרנית המכוניות החשמליות "מוגזם מדי" מכדי שיהיה מוכן להשקיע בה. "אני מעדיף לא להתייחס לזה בגלל שאולי יש אנשים שחושבים שאומדן השווי הזה נכון, אבל ברור שזה לא בשבילי במחיר הזה. זה יותר מדי מוגזם בשבילי בעת הנוכחית". הוא הוסיף כי חברת שירותי הנסיעות האמריקאית ליפט (Lyft) הייתה מתומחרת טוב יותר מיריבתה אובר כשהחברה שלו השקיעה בה. הוא אמר שהוא "מאוד שבע רצון" מהשקעתו בסיטיגרופ, וכי לדעתו יש למחיר המניה פוטנציאל לעלות ליותר מ-100 דולר. כעת נסחרת המניה בסביבות 73 דולר.

שסתום בטיחות

באשר להנפקתה הראשונה לציבור של ענקית הנפט הסעודית סעודי ארמקו - שאמורה להיערך בשנה הבאה, על פי הצהרותיו החוזרות ונשנות של מנכ"ל החברה - אמר הנסיך כי העסקה תפעל כ"שסתום בטיחות" עבור סעודיה. "אם אתה הולך על 5% אין מה שימנע ממך ללכת על 5% נוספים בשנה הבאה, ועל 5% נוספים בשנה השלישית והרביעית, וכן הלאה, בהתאם למצב".

נסיך הכתר של סעודיה, מוחמד בן סלמאן, אמר אשתקד כי סעודיה שוקלת להנפיק בבורסה 5% מארמקו בעסקה שבמסגרתה עשויה הממלכה לגייס 100 מיליארד דולר אם הערכת השווי של החברה תגיע לכ-2 טריליון דולר כמקווה.