בלעדי: המיליונים שיצילו את מג"מ בטיחות

הקרן למפעלים במצוקה המשותפת לממשלה, להסתדרות הכללית ולתעשיינים תזרים 4.5 מיליון שקל למג"מ בטיחות שבנצרת עילית לאחר שבמהלך החודשים האחרונים נקלעה למשבר תזרימי ■ ל"גלובס" נודע כי אמש נחתמו ההבנות להזרמת הכספים לחברה

הקרן למפעלים במצוקה המשותפת לממשלה, להסתדרות הכללית ולתעשיינים תזרים 4.5 מיליון שקל לחברה הביטחונית מג"מ בטיחות שבנצרת עילית לאחר שבמהלך החודשים האחרונים נקלעה למשבר תזרימי שהקשה על תשלום משכורות לעשרות עובדיה.

לצד הלוואה בתנאים מועדפים שהקרן תעמיד למפעל, חברת מפטגון תשקיע בחברה 4.5 מיליון שקל נוספים ותחזיק את השליטה בה (51%).

ל"גלובס" נודע כי אמש (ג') נחתמו ההבנות להזרמת הכספים לחברה, ובאופן שיאפשר לה לשוב ולפעול באופן מלא, וזאת לאחר שבחודשיים האחרונים היא פעלה במתכונת חלקית.

בחברה מועסקים 51 עובדים: על רקע מצבה הכספי, החברה התקשתה באחרונה לשלם שכר מלא לעובדים ולהפריש כספים לקרנות הפנסיה וההשתלמות שלהם. בשל כך ההסתדרות והעובדים החליטו לנקוט בצעדים ארגוניים.

בראש קרן הסיוע למפעלים במצוקה עומד מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, שהוביל את המתווה לסיוע לחברה שפועלת בנצרת עילית: אמש, כאמור, מתווה הסיוע אושר גם בידי שר האוצר, משה כחלון, שליווה את הטיפול במשבר במג"מ בטיחות במהלך השבועות האחרונים.

קרן הסיוע למפעלים במצוקה החלה לפעול לפני כשנה וחצי ותפקידה להעמיד כלים שיסייעו למפעלים בפריפריה שנקלעו למשבר.

על פי הערכות, במהלך השנה האחרונה הקרן העמידה סיוע בהיקף של כ 35 מיליון שקל למספר מפעלים ברחבי הארץ שנקלעו לקשיים: "אחרי שנים ארוכות שבהן הקמת הקרן התעכבה- אנחנו מקבלים הוכחה נוספת שתפקידה חשוב מאד והיא מעמידה על הרגליים מפעלים שמספקים מקומות תעסוקה רבים במשק", אמר היום גורם כלכלי ל"גלובס".

מג"מ בטיחות נרכשה לפני כ-3 שנים בידי אנשי העסקים עמית וצביקה טסלר ומשה דניאל מחברת SDS. היא עוסקת ביצור של מוצרי טקסטיל וגומי, ובמכלי דלק המשמשים טנקי מרכבה של צה"ל, מצנחים, חגורות לחץ לטייסים ועוד.

ראשי החברה הסבירו בעבר את המשבר שפקד את החברה בעצירת הזמנות מצד מערכת הביטחון במהלך השנים האחרונות: מדובר בהזמנות של מכלי דלק לטנקי מרכבה סימן 2 בהיקף של כ 3 מיליון שקל שבוטלו בשל החלטת צה"ל להוציא טנקים מדגם זה משירות מבצעי. בחברה טענו כי גם הזמנות נוספות, בהיקף של 1.2 מיליון שקל על רכש של מצנחים- בוטלו בידי מערכת הביטחון בשל החלטתה לרכוש אותה מחברה בארה"ב באמצעות כספי הסיוע הביטחוני האמריקאי.

עמית טסלר, מבעלי מג"מ בטיחות אישר היום (ד') ל"גלובס" את פרטי ההסכם שצפוי להוביל לחילוץ החברה מהמשבר שפקד אותה ואמר: "לשמחתנו, עם קבלת הסיוע המשבר מסתיים ונשוב לפעילות מלאה לרבות כניסה לפעילות נוספת בתחום מוצרי הגומי".

מפטגון, שרכשה את השליטה במג"מ בטיחות עוסקת בשירותי הנדסה, הקמה, התקנה וציוד ללקוחות בתעשייה התהליכית. ההחלטה שלה להשקיע במג"מ התקבלה לאחר שמצאה כי מתקיימת סינרגיה בפעילות שתי החברות. המחזור של מפטגון הסתכם ב 2016 בכ-350 מיליון שקל.

בשנים האחרונות היא רכשה גם את עין דור מערכות ואת אינ.פי.סי שמספקת שירותים לניטור איכות האוויר למשרד להגנת הסביבה.