חברת ZOOMD רוכשת את הפעילות הבינלאומית של Moblin

מובלין מתמחה בקידום הורדות אפליקציות במובייל ■ החברה הממוזגת מוערכת ב-30 מיליון דולר ■ בעלי מובלין יחזיקו ב-33% בחברה הממוזגת, ובשאר תחזיק ZOOMD

עמית בוהנסקי. צלם: איציק מילר
עמית בוהנסקי. צלם: איציק מילר

מיזוג חדש בתחום האד-טק: ZOOMD, שבבעלות היזם עמית בוהנסקי, רוכשת את הפעילות הבינלאומית של Moblin, המתמחה בקידום הורדות אפליקציות במובייל, ב-10 מיליון דולר. החברה הממוזגת מוערכת ב-30 מיליון דולר.

ZOOMD מספקת מנוע חיפוש פנימי מבוסס AI, לאפליקציות ואתרים, המאפשר לחזות את הצעד הבא של המשתמשים, איזו פעולה ירצו לעשות ולנסות לתת מענה לכך - כדי לגרום להם להשתמש בעמוד שבו הם נמצאים. זומד רכשה לפני כשנתיים את SphereUp.

Moblin מתמחה במובייל. לחברה, השייכת לעופר איתן, עמרי ארגמן וניב שרוני, היו שתי זרועות: פעילות מקומית, שנמכרה באפריל לקבוצת אדלר חומסקי, והזרוע הבינלאומית, שהציעה פלטפורמה להפצת אפליקציות סלולריות בכל העולם.

המיזוג בין שני הגופים אמור לייצר פלטפורמה מבוססת ביג דאטה ומכונות לומדות שתאפשר למפרסמים ללמוד את קהלי היעד שלהם, לנתח מקורות מדיה, ולעשות אופטימיזציה הנשענת על שכבות מידע וניטור בכל ערוצי הדיגיטל שבהם המשתמש נמצא. בחברה הממוזגת מתעתדים לשווק את המערכת לשחקני המדיה ומפתחי האפליקציות כשירות (PaaS), במודל עסקי של תשלום חודשי קבוע עבור שימוש בה.

בוהנסקי, החתום על כמה סטארט-אפים מצליחים, סבור שמדובר בקפיצת מדרגה אמיתית. לדבריו, זו בשורה לכל מפרסם שמעוניין שהאפליקציה או המוצר שאיתו הוא יוצא בקמפיין פרסום יגיע למטרות שהוצבו לו. "הפלטפורמה תביא אותם למטרות בצורה מדויקת, בחיסכון כאבי ראש של ניתוחי שוק, ניתוח קהלים והתנהגויות צרכניות, קניית המדיה בפועל מהווה יתרון על פני כל מערכת אנליטיק אחרת".