רגע לפני ההצבעה על חוק קק"ל - הושגה פשרה מול האוצר

(עדכון) - עפ"י הפשרה, שהורידה את החקיקה מהפרק, קק"ל תעביר מיליארד שקל בשנת התקציב 2018, 400 מיליון שקל ב-2019 ו-400 מיליון שקל ב-2020

קק"ל / צילום: איל יצהר
קק"ל / צילום: איל יצהר

רגע לפני שחוק קק"ל אמור היה להגיע הערב (ב') למליאה לקריאה שנייה ושלישית, הצדדים - המדינה וֿקק"ל - הגיעו לפשרה.

על פי הפשרה, קק"ל תעביר מיליארד שקל בשנת התקציב 2018, 400 מיליון שקל ב-2019 ו-400 מיליון שקל ב-2020. ראש לשכת נתניהו, יואב הורביץ, ניהל את המגעים מול יו"ר קק"ל, דני עטר.

כאמור, לאור הפשרה, החקיקה ירדה מהפרק.

תזכורת: המדינה העבירה את חוק קק"ל במסגרת פרק ז' לתקציב המדינה, אך ביקשה להחריגו ולהעביר את הנושא בנפרד. מאז עבר תקציב המדינה (לפני כשנה) התנהלו דיוני פינג פונג בין המדינה לקק"ל כאשר המדינה משתמשת במנוף החקיקה כאמצעי לחץ.

בחודשים האחרונים הגיעו פקידי האוצר, בראשות המנכ"ל שי באבד והורביץ לדירקטוריון קק"ל עם דרישות מפורשות. בעוד עטר אישר את בקשת המדינה בשלב ראשוני, דירקטוריון קק"ל בהובלת הסגן, איש הליכוד ארנן פלמן, דחה את ההסדר.

בכנסת התנהל מאבק כוחות פוליטי לא שגרתי. מצד אחד המחנה הציוני והבית היהודי שמתנגדים לחוק קק"ל וטוענים שזה יפגע בעם היהודי ובהתיישבות הישראלית (בקיבוצים, מושבים ובהתנחלויות), ומן הצד השני הליכוד, כולנו והרשימה המשותפת. האחרונים מוכנים להלאים את קק"ל לחלוטין וזאת בשל מדיניות מפלה של קק"ל כלפי ערבים במשך שנים ארוכות.