ועדת הפנים של דוד אמסלם תדון בחוק איסור המלצות המשטרה

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, אמר בדיון: "יו"ר הכנסת בפתח המושב ביקש מחברי הכנסת להפסיק ללכת לבג"ץ, אבל הוא שוכח שמה שמביא את העתירות לבג"ץ זו ההתנהגות הפסולה והבזויה של חברי הקואליציה שמסכימים למהלכים כאלה"

דוד אמסלם / צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת
דוד אמסלם / צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת

הכנסת הצביעה בעד העברת הטיפול בהצעת החוק של ח"כ דוד אמסלם (איסור המלצות משטרה) מוועדת חוק חוקה ומשפט, מקומה הטבעי של הצעת החוק - לוועדת הפנים בראשות אמסלם.

הנושא הועבר להצבעת מליאה נוכח התנגדות האופוזיציה. חברי האופוזיציה ניסו לעכב את ההצבעה, וכך נרשמו 40 ח"כים לנאום, אך לא עלה בידם למנוע את המהלך. בהצבעה שמית תמכו בבקשה 33 ח"כים לעומת 28 שהתנגדו.

במהלך הדיון טענו חברי הכנסת מן האופוזיציה שהמהלך נוגד את תקנון הכנסת וכי כדי להביא את חברי הבית היהודי לכך שהטיפול בחוק ילקח מידיו של יו"ר ועדת חוק חוקה ומשפט, ח"כ ניסן סלומינסקי, נרקם דיל סודי בין הליכוד לבין הבית היהודי.

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, אמר בדיון: "יו"ר הכנסת בפתח המושב ביקש מחברי הכנסת להפסיק ללכת לבג"ץ, אבל הוא שוכח שמה שמביא את העתירות לבג"ץ זו ההתנהגות הפסולה והבזויה של חברי הקואליציה שמסכימים למהלכים כאלה. שאף אחד לא יתפלא אם תבוא עתירה לבג"ץ כשהכללים מופרים ברגל גסה".

במהלך הדיון טענה ח"כ יעל גרמן (יש עתיד) שהקואליציה מתעלמת מכך :"שכל תיקוני החקיקה לסדר הדין הפלילי מאז כינונה של הכנסת היו רק בוועדת החוקה. חברי הקואליציה חולים במחלת היוהרה, ההתנשאות והיהירות".

יו"ר סיעת כולנו ח"כ רועי פולקמן אמר במהלך הדיון כי ממילא החוק יעבור שינויים: "אף חוק לא נכנס לוועדה כמו שהוא יוצא ממנו, החוק ישונה בהאתם למה שצריך. הוא לא יהיה פרסונלי ולא רטרואקטיבי. לא תופרים אותו לאף אחד ולא משנה איזה קמפיין יעשה ח"כ כזה או אחר."

ח"כ דוד אמסלם החתום על החוק סיכם את הדיון ואמר שהחוק מיועד להגן על כל האוכלוסיה ולא רק על נתניהו. "יש 15,000 מקרים בשנה שעליהם אני בא להגן, אבל אתכם זה לא מעניין כי בין ה15000 האלה יש אחד שקוראים לו נתניהו. החוק הזה נועד להגן על אזרחי מדינת ישראל. פתאום אין זכויות אדם, אין כבוד האדם וחירותו יש רק נתניהו. יש כאן צביעות והתחסדות, ברגע שמדובר בנתניהו כללי המשחק נעצרים. אני מצפה מימכם לקצת הגינות בסיסית. יש 8 מיליון אזרחים שאנחנו צריכים לדאוג להם ולא לפוליטיקה הקטנה שלכם כדי להפיל את ראש הממשלה. כל עוד זה מפיל את נתניהו אצלכם הכל כשר."