המגדלור של טאואר; זינקה ב-50% מתחילת השנה

מניית טאוור זינקה בכ-270% ב-5 השנים האחרונות ■ תחום המוליכים למחצה נמצא בצמיחה גבוהה, וטאואר מהווה כרטיס כניסה זול משמעותי מהמתחרות

הייטק  / צלם: thinkstock
הייטק / צלם: thinkstock

טאואר, אחת הכוכבות של השנים האחרונות, היא יצרנית שבבים שמנייתה זינקה ביותר מ-50% מתחילת השנה, ובכ-270% בחמש השנים האחרונות. החברה, שהתחילה את דרכה עם FAB (מפעל לייצור שבבים) שהתמחה באנאלוג, צמחה לייצור ב-7 FABS - שניים בישראל, שניים בארה"ב ושלושה ביפן. כיום החברה מתמחה בחמישה תחומים עיקריים, ומייצרת שבבים לתחומי הרכב, האופטיקה, הרפואה, המכונות, AR/VR ולתעשייה הביטחונית.

השינוי הבולט שעברה החברה הנו רה-ארגון של מבנה ההון, שהביא אותה ליחס EVEBIDTA של פחות מ-6, תוך צמצום משמעותי של יחס החוב להון עד לרמה של 2.69. התרומה ליחסים הפיננסיים מגיעה מכיוון צמצום החוב, וגם מכיוון הצמיחה. בשלוש השנים האחרונות מציגה החברה צמיחה שנתית בהכנסות של כ-25%, מה שממקם אותה בחלק העליון מול קבוצת הייחוס. העלייה המטאורית במחיר המניה בולטת לעומת המתחרות, בתשואה עודפת של כ-20% עד לכ-170% בשלוש השנים האחרונות.

בקבוצת הייחוס הבאה ניתן לראות שטאואר מתומחרת במכפיל PE הנמוך ביותר, כאשר גם יחס ה-EV/EBITDA הוא הזול ביותר. עוד בולט הוא שלמול כל חברה שמציגה נתון תמחור או יחס פיננסי עדיף, מציגה טאואר עדיפות בכל שאר הפרמטרים.

נראה שגם בהנחה של 15% צמיחה במכירות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, טאואר נסחרת במכפילים נמוכים. בניגוד לשנים עברו, מבנה ההון של החברה בריא וישנה צמיחה משמעותית.

המכפיל PE הממוצע של קבוצת הייחוס עומד על כ-40 למול 15.71 של טאואר. גם בהנחת צמיחה של כ-15%, אשר מהווה כמעט מחצית מהצמיחה של 2016, מדובר במכפיל שאמור היה לעמוד על כ-30, עדיין מרחק של כ-33% מקבוצת הייחוס, שמציגה נתוני צמיחה ממוצעים של 15%.

חלק מהפערים בתמחור ניתן לשייך לעובדה שהחברות CCMP, Slab Supply, MXL ו-SMTC הן חברות במדד הראסל 2000, אשר נסחר בכללותו במכפיל גבוה. ברבעון השלישי של השנה הציגה טאואר דוח טוב, עם הכנסות שיא של 355 מיליון דולר ורווח למניה של 56 סנט, מול צפי של 49 סנט למניה.

הדוח האחרון מאשרר מבחינתנו את היחסים הפיננסיים הטובים של החברה. תחום המוליכים למחצה נמצא בצמיחה גבוהה, טאואר מהווה כרטיס כניסה זול משמעותי מהמתחרות, ועד להשוואה בין המכפילים, ניתן להמשיך לצפות ממנה לתשואה עודפת מול הסקטור בטווח הזמן הבינוני ארוך. אנו רואים את המחיר הנוכחי כהזדמנות קנייה במחיר יעד של 39 דולר - אפסייד של 18% מהמחיר הנוכחי. 

■ הכותב הוא מנכ"ל בית ההשקעות יצירה. 

*** אין לראות באמור מתן ייעוץ/שיווק השקעות, והאמור אינו מהווה תחליף לייעוץ/שיווק השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.