עימות נוסף בין האוצר והביטחון: פיקדונות לחיילים משוחררים

לפי תזכיר חוק של ליברמן כל חייל שמסיים את שירותו הצבאי יוכל למשוך את כספי הפיקדון שלו לכל מטרה ■ באוצר מתנגדים בטענה כי השינוי באופן המשיכה של כספי הפיקדון יוביל גם לשינוי תזרימי בהיקף של כ-4 מיליארד שקל

אביגדור ליברמן / צילום: תמר מצפי
אביגדור ליברמן / צילום: תמר מצפי

כשברקע עימות בין משרד הביטחון לבין האוצר על דרישת שר הביטחון, אביגדור ליברמן, להגדיל את תקציב הביטחון בכמעט 5 מיליארד שקל- בסוף השבוע פרץ בין שני המשרדים עימות נוסף, בשל התנגדות האוצר לשורה של הקלות על העברת כספי הפיקדון לחיילים משוחררים.

מחר (א') תדון ועדת השרים לחקיקה בתזכיר חוק של ליברמן, שלפיו כל חייל שמסיים את שירותו הצבאי יוכל למשוך את כספי הפיקדון שלו לכל מטרה ובלי מגבלה.

מצב זה יחליף את המצב הקיים שבו חייל משוחרר יכול למשוך ב-5 השנים הראשונות שלאחר שחרורו את כספי הפיקדון לטובת לימודים, נישואין, פתיחת עסק, רכישת דירה או לימודי נהיגה בלבד.

אלא שבאוצר מתנגדים לתזכיר שהגיש ליברמן בטענה כי אף שאין בתוכנית עלויות תקציביות חדשות, השינוי באופן המשיכה של כספי הפיקדון יוביל גם לשינוי תזרימי בהיקף של כ-4 מיליארד שקל. באוצר סבורים כי מדובר בשינוי משמעותי שישפיע על תקציב המדינה, ולפיכך יש למצוא לו מקור תקציבי לשנים הקרובות.

ליברמן הגיב הערב (שבת) על עמדת האוצר ואמר: ״הופתעתי. לא מדובר בתוספת תקציב אלא בכסף שכל כולו שייך לחיילים, על-פי חוק. עם זה אי אפשר לשחק. בעודפים הקיימים לא אמורה להיות בעיית תזרים. אני מקווה ששר האוצר ינחה את פקידי משרדו לתמוך מחר בהצעת החוק בועדת השרים לחקיקה."