נפתלי בנט תקצב ב-50 מיליון שקל ארגונים יהודיים בארה"ב

התקצוב נועד לממן פעילות ארגונים יהודיים בקמפוסים ברחבי ארה"ב ■ בנט: "אנחנו ממשלה לאומית חזקה ויציבה"

נפתלי בנט / צילום: רוני שיצר
נפתלי בנט / צילום: רוני שיצר

שר החינוך נפתלי בנט הודיע היום (ב') על תקצוב של 50 מליון שקל לפעילות ארגונים ישראלים ויהודים בקמפוסים ברחבי ארה"ב. בנט התייחס בעקיפין למשבר המתהווה בין ישראל לארגונים יהודיים ברחבי העולם, בראשותם חברי היהדות הקונסרבטיבית והרפורמית בארה"ב.

"ראש הממשלה צריך להיות גם המנהיג של העם היהודי. כשר התפוצות, אני עוסק הרבה מאוד בשימור הקשר המיוחד עם יהודי התפוצות, אחינו ואחיותינו בעולם. צריך לדעת, שאנחנו בעידן של עשרות שנים בהן יש אסון שקט ועקבי של התבוללות ברחבי העולם, במיוחד בארה"ב. במשרד התפוצות עושים עבודה קשה כדי לצמצם את היקף ההתופעה.

"אני גם יו"ר ארגון תגלית, שמביא כל שנה רבבות צעירים למדינת ישראל. לא מזמן הזנקנו פרויקט שנקרא מומנטום, לאירוח בישראל של אמהות סביב גילאי 40 שבאות לבקר פה ואז חוזרות לקהילותיהן לייצר שם קהילה פעילה ומעורבת יותר. פרויקט נוסף הוא יוזמות לחיבור בין סטודנטים יהודים בקמפוסים לביננו. אני הוריתי היום על הוספת תקציב של 50 מליון שקל לחיזוק הקשר".

בנט התייחס בדבריו גם להתפטרות השר יעקב ליצמן אתמול ולמשבר הקואליציוני. לדבריו, "אני אשבית את שמחת חברינו באופוזיציה. הממשלה יציבה וחזקה. אנחנו ממשלה לאומית טובה וחזקה. טוב שלא גררנו את המדינה לסבב בחירות. היציבות היא אחד מסימני המשילות של הממשלה הזו. הבית היהודי ימשיכו לתרום להבנות והתחשבות אחד בשני".