עובדי המעברים ימנעו מעבר של 70 אלף פלסטינים

עובדי רשות המעברים במשרד הביטחון יחריפו את צעדיהם הארגוניים בעקבות פיצוץ המו"מ בינם לבין האוצר על שיפור תנאי העסקתם תוך הכרה בהם כעובדי משרד הביטחון ■ החל ממחר בכוונת העובדים לסגור את כל מעברי הולכי הרגל ברצועת עזה וביהודה ושומרון

רצועת עזה / צילום: רויטרס
רצועת עזה / צילום: רויטרס

עובדי רשות המעברים במשרד הביטחון הודיעו הערב (שבת) כי יחריפו את צעדיהם הארגוניים בעקבות פיצוץ המו"מ בינם לבין משרד האוצר על שיפור תנאי העסקתם תוך הכרה בהם כעובדי משרד הביטחון.

החל ממחר, בכוונת העובדים לסגור את כל מעברי הולכי הרגל ברצועת עזה וביהודה ושומרון ובכך למנוע כניסתם לישראל של כ-70 אלף פלסטינים. במקביל, כל מעברי הסחורות, לרבות מעברי כרם שלום וארז שברצועה שנסגרו ביום חמישי, ימשיכו להיות סגורים עד להודעה חדשה. מעבר יותר רק במקרים הומניטאריים.

עובדי המעברים התאגדו לפני כ-3 שנים בהסתדרות הכללית, ופתחו במשא-ומתן עם משרדי הביטחון והאוצר במטרה להיכלל בהסכם הקיבוצי של עובדי משרד הביטחון. בוועד הפעולה שהקימו עובדי הרשות טוענים כי מאז שהוקמה הרשות, לפני כ 12 שנה, עובדיה נקלטים מתחת להסכמים כוללים - ושכרם נשחק.

מדובר בכ-80 עובדים, ולדברי יו"ר ועד הפעולה, שרון ברוך, "בתום משא-ומתן ארוך, לפני כחצי שנה הגענו להסכם עקרונות עם משרד האוצר אך בהמשך, הממונה על השכר התעקש על מודל שכר שיקפח אותנו בכ 5%-6% ביחס לעובדי משרד הביטחון. תוספות רבות שמקבלים עובדי משרד הביטחון מתוקף ההסכם הקיבוצי שלהם- אנחנו לא מקבלים וזה כולל תשלום על עבודה בשעות נוספות וסיכון. לאורך כל המו"מ לא נקטנו בצעדים ארגוניים כלשהם. אנחנו אנשי ביטחון, צריכים להיות בצללים, לא להראות - ולמלא את תפקידנו. שיתנו לנו את מה שמגיע לנו ויאפשרו לנו לעשות את העבודה בשקט".

עוד אמר ברוך "הצעדים שלנו יימשכו ויוחרפו עד שהמו"מ בין הצדדים יתחדש ויתקיים באופן ענייני ובהתאם לסיכומים שהושגו עד כה".

בלי קשר למאבקם של עובדי המעברים, ועד עובדי משרד הביטחון הכריז בימים האחרונים על סכסוך עבודה והודיע כי יפתח אף הוא בצעדים ארגוניים בעקבות מהלכים שבהם נוקטת הנהלת המשרד, ופוגעים בעבודה המאורגנת. יו"ר וועד עובדי משרד הביטחון, איקו חסון הביע הערב תמיכה במאבקם של עובדי המעברים.

משרד האוצר סירב להגיב ומשרד הביטחון מסר כי "הנהלת המשרד ורשות המעברים מקיימות מזה למעלה משנה מו"מ עם הממונה על השכר באוצר בנוגע לעיגון זכויות עובדי רשות המעברים שפועלים לילות כימים תחת סיכון. המגעים מתנהלים בתיאום, גיבוי והובלה מלאים של ההסתדרות. לאורך כל הדרך, עובדי רשות המעברים גילו איפוק ואחריות וזאת לאור האופי הביטחוני הייחודי של המעברים. לאור הגעת המו"מ עם האוצר למבוי סתום החליטו עובדי המעברים, בגיבוי מלא של ההסתדרות לנקוט בצעדי מחאה הדרגתיים.

"מערכת הביטחון פועלת לשימור המענה הבסיסי לצרכים האזרחיים וההומניטריים שנוגעים לפעילות במעברים באיו"ש וברצועת עזה ובמקביל בוחנת דרים להשבת הפעילות במעברים לשגרה בהקדם".