נחשף ב"גלובס": ההצעה שקיבלה בזק על הקרקע בצומת מסובים

מימוש הקרקע יניב לבזק, הצפויה להעביר את משרדיה למקום, רווח של מאות מיליוני שקלים

חברת בזק  עדכנה היום (ד') כי בהמשך למגעים שקיימה עם גופים שונים למכירת הקרקע בה היא מחזיקה בצומת מסובים, התקבלה אצלה הצעה מחייבת ובלתי חוזרת לרכישת הנכס כולו בתמורה כוללת של 550 מיליון שקל בתוספת מע"מ. ההצעה עדיין נבחנת על ידי החברה. כן נבחנות על ידיה אפשרויות נוספות למכירת הנכס או חלק ממנו. בזק מציינת כי ככל שתחליט להיענות להצעה ותתקשר בהסכם מחייב למכירת הנכס, הרי שההתקשרות עשויה להביא לרישום רווח מהותי בדוחות החברה החל מהדוחות לשנת 2018.

כפי שנחשף לאחרונה ב"גלובס", פנתה בזק למספר חברות נדל"ן מובילות להגיש הצעות לרכישת קרקע שבבעלותה בצומת מסובים. מדובר בקרקע ("מתחם סקיה") עליה ניתן לבנות 350 אלף מ"ר של משרדים וחניות. השווי ההוגן של הזכויות בקרקע הוערך אשתקד בכ-460 מיליון שקל, ומכירתה צפויה להניב לבזק רווח הון של מאות מיליוני שקלים. בזק עצמה מעוניינת לשכור מידי רוכש הקרקע חלק מהשטחים שייבנו בפרויקט, ולהעביר לשם את משרדיה (Sale and Lease back) ממגדלי עזריאלי בתל-אביב.

בזק שוכרת כיום 17 קומות במגדל המשולש במרכז עזריאליוהיא מאכלסת כמחצית משטחי המגדל (22.4 אלף מ"ר). חוזה השכירות בין בזק לעזריאלי נחתם ב-1999, ומאז מימשה בזק אופציות להארכתו, כשתקופת השכירות הנוכחית צפויה להסתיים בסוף 2020. בשל היותה שוכר עוגן ותיק במגדל, משלמת כיום בזק מחיר שכירות נמוך משמעותית ממחיר השוק.