בלעדי: הרכש החדש של אלביט: האלוף (במיל') טופולנסקי

טופולנסקי יתמנה לתפקיד בכיר באלביט מערכות וינהל את תחום ה מל"טים (מטוסים ללא טייס) בחטיבת המודיעין של החברה

אלוף חגי טופולנסקי / צילום: דובר צהל
אלוף חגי טופולנסקי / צילום: דובר צהל

ראש אגף כח אדם לשעבר בצה"ל, האלוף (במיל') חגי טופולנסקי, יתמנה לתפקיד בכיר באלביט מערכות, וינהל את תחום המל"טים (מטוסים ללא טייס) בחטיבת המודיעין של החברה. מנהל חטיבת המודיעין באלביט הוא אלעד אהרונסון. התפקיד שצפוי למלא טופולנסקי הוא תפקיד חדש, שעד כה בוצע בידי אהרונסון.

ל"גלובס" נודע כי אלביט החליטה למנות לתפקיד את טופולנסקי במסגרת תכניותיה להרחיב את פעילותה בתחום כלי הטייס הבלתי מאוישים, וזאת בעיקר תוך התמקדות בשווקים הבינלאומיים. המל"טים המרכזיים של אלביט מערכות הם הרמס 900, הרמס 450 המשמשים את חיל האוויר וסקיילארק- שמשמשים את יחידת "רוכב שמיים" בזרוע היבשה.

טופולנסקי (52) השתחרר מצה"ל בדיוק לפני שנה וכאמור, בתפקידו האחרון שימש בתפקיד ראש אכ"א. בהכשרתו הצבאית הוא טייס קרב, ובמסגרת שירותו בחיל הוא מילא שורה של תפקידי פיקוד בכירים, האחרונים שבהם ראש מטה חיל האוויר וראש להק אוויר. לפני כן הוא שימש כמפקד בסיס חצרים.

הוא בעל תואר ראשון בכלכלה וניהול באוניברסיטת חיפה ותואר שני מבית הספר לפיקוד ומטה של חיל האוויר האמריקאי.

בשנים האחרונות עמדו אלביט מערכות, כמו גם חברות ביטחוניות אחרות בארץ לפני ביקורת חריפה על "הדלת המסתובבת" שבה בכירים בצה"ל ובמערכת הביטחון נקלטים בהן לתפקידים בכירים וזאת זמן קצר לאחר שפרשו או סיימו את תקופת שירותם.

גורמים ביטחוניים הבהירו בשיחה עם "גלובס" כי בין טופולנסקי לבין התעשיות הביטחוניות לא התקיימה במהלך השנים האחרונות זיקה כלשהי, וזאת בשל אופי התפקיד שמילא כראש אגף כח אדם בצה"ל. גורם מקורב טען כי הצטרפותו לאלביט נעשתה בהתאם לכללי הצינון שקבועים במערכת הביטחון ומתוקף אישור שקיבל לכך.

באלביט מערכות אישרו היום את המינוי החדש ושם אמרו כי "אלביט היא מהמובילות בעולם בשוק המל"טים עם פורטפוליו מגוון ומתקדם של כלים אוטונומיים בכלי ניסיון מבצעי עשיר. כלי טיס אוטונומיים של החברה נמצאים בשימוש של עשרות מדינות וצברו מאות אלפי שעות טיסה בכל רחבי העולם. אנו מאמינים שכישוריו של חגי טופולנסקי יאפשרו לנו לחזק אף יותר את יתרונה התחרותי של החברה בשווקים השונים".