סולוטו רוכשת את הסטארט-אפ דריפלר בפחות מ-3 מיליון דולר

הסטארט-אפ דריפלר פיתח אפליקציית המלצות תוכן ותמיכה טכנית לבעלי טלפונים חכמים, המתקשים למצות את יכולות המכשירים שלהם ■ בעקבות העסקה צפויים כ-7 עובדים דריפלר להצטרף לסולוטו

סולוטו / צילום: אמיר מאירי
סולוטו / צילום: אמיר מאירי

חברת סולוטו, שבבעלות אשוריון האמריקאית, רוכשת את הסטארט-אפ דריפלר (Drippler), שפיתח אפליקציית המלצות תוכן ותמיכה טכנית לבעלי טלפונים חכמים, המתקשים למצות את יכולות המכשירים שלהם. את האפליקציה הורידו עד היום כ-5 מיליון משתמשים והיא זוכה לציון גבוה של 4.5 כוכבים בחנות האפליקציות של גוגל. בעקבות העסקה צפויים כ-7 עובדים דריפלר להצטרף לסולוטו.

על פי הערכה, סכום הרכישה נמוך מ-3 מיליון דולר, מה שמשקף הפסד למשקיעים, שהזרימו לדריפלר כ-6.35 מיליון דולר מאז 2011. מייסדי החברה הם המנכ"ל מתן תלמי, מנהל המוצר דותן גלרון ומנהל הטכנולוגיה רונן יעקובי. בעקבות העסקה מסר תלמי: "כשהכרנו לראשונה את הפעילות של סולוטו ואשוריון, גילינו עד כמה החזון שלנו דומה והבנו שיש פה סינרגיה חזקה".

סולוטו, המעסיקה במשרדיה בשדרות רוטשילד בתל אביב כ-100 עובדים, החלה כמפתחת תוכנת סיוע להפעלת מחשבים אישיים. בשנת 2013 נרכשה סולוטו על ידי אשוריון (asurion) האמריקאית בסכום שנאמד ביותר מ-100 מיליון דולר, ומאז היא ממקדמת מאמצים רבים יותר בתחום הטלפונים הסלולריים מאשר במחשבים האישיים. חלק מהשירותים של סולוטו מקבילים לאלה של דריפלר, וכוללים המלצות אישיות, שאלות ותשובות טכניות, תמיכה טכנית אנושית למשתמשים ואף תיקון מסכים שבורים בבית הלקוחות.

"חיבור טבעי בין מומחים"

סולוטו מדווחת על אספקת שירות לכ-300 מיליון משתמשים שאותם משרתת אשוריון, המעסיקה כ-17 אלף עובדים ובולטת כנותנת שירות לחברות סלולר ורשתות קמעונאיות כמו וולמארט. לדברי מייסד ומנכ"ל סולוטו תומר דביר, חזון החברה הוא לסייע למשתמשים בכל סוגי המכשירים. על רקע זה מציעה אשוריון מגוון אפליקציות, בהן אפליקציה לסיוע בהפעלת טלפונים חכמים, אפליקציית יעוץ לניהול בתים חכמים, ואפליקציה המאפשרת קשר ישיר עם מומחים טכניים בתחומים השונים. על רכישת דריפלר אמר דביר כי מדובר ב"חיבור טבעי בין מומחים בתחום דומה".