לאחר נאום נתניהו: כחלון במסר למפכ"ל "המשך בדרכך"

המתקפה של ראש הממשלה על המשטרה נאמרה באירוע של הליכוד, אבל כוונה לאוזניו של השותף הבכיר בקואליציה, משה כחלון, בניסיון להשאיר אותו בממשלה גם לאחר פרסום ההמלצות

משה כחלון (צילום: רויטרס)
משה כחלון (צילום: רויטרס)

משה כחלון מתייצב לצד המשטרה: בנאום שנשא כיממה לפני נאומו השנוי במחלוקת של ראש הממשלה נתניהו, נתן שר האוצר גיבוי מלא למשטרה. "אדוני המפכ"ל, המשך בדרכך", אמר כחלון. "אנחנו במערכת, במשרד האוצר, במערכות שאנחנו נמצאים בהן - מגבים את המשטרה ושלטון החוק. תמשיכו לעשות את העבודה החשובה שאתם עושים"

הדברים שנשא כחלון בטקס הדלקת נרות חנוכה באירוע שוטרי מג"ב במכמש עבר מתחת לרדאר, למרות שנאמרו לצדם של השר ארדן ומפכ"ל המשטרה רוני אלשיך . עם זאת, חשוב להדגיש: גם לאחר ההמלצות, כחלון לא היה רוצה לפרוש מהממשלה - אבל לא ברור אם יוכל לעשות את זה.

השר ארדגן עצמו דווקא התייצב היום לצדו של ראש הממשלה, והצהיר כי "חלק מהדברים שהוא אמר יש בהם צדק וצריך להסביר אותם בצורה מעמיקה יותר לציבור", אמר ארדן. "אני לא שלם עם כל האמירות ואני לא שלם עם הסגנון או הפרשנות שיכולה להינתן לדברים הללו ,אבל הנושא הוא יותר מורכב מאיך שאתה מנסה להציג אותו", אמר ארדן בתגובה לשאלה של ח"כ אלעזר שטרן. "דרך אגב, בחקירה שבה הסמכות על פי חוק נתונה ליועמ"ש אין מעמד וגם אין המלצות - יש סיכום חקירה. וכן כפי שאמרתי הנושא הזה יותר מורכב ואני בהחלט אתייחס אליו בימים הקרובים".

אתמול, במהלך טקס הדלקת נר שמיני של חנוכה עם מאות פעילי ליכוד בכפר המכבייה, אמר נתניהו כי רוב רובן של המלצות המשטרה מסתיימות בלא כלום ולא מובילות לכתב אישום. "אני מנצל את ההזדמנות כאן הערב לחזור ולומר לכם בעוד כמה חודשים, כשכל האמת תצא לאור, יתברר שהיה פה מסע ציד מאוד מאורגן. כי יתברר דבר פשוט - לא היה כלום כי אין כלום". אז יהיו המלצות, נו אז מה? רוב רובן של המלצות המשטרה נגמרות בלא כלום. יותר מ-60% מהמלצות המשטרה מתבררות בהמשך כהמלצות סרק".

במשטרה סירבו להגיב לאמירות התוקפניות - אך באופוזיציה מיהרו לתקוף את רה"מ. יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי, שהיה בעת הנאום בכנס בנתיבות, תקף בחריפות את התנהלות נתניהו: "לא המשטרה קיבלה מתנות בשווי 200 אלף דולרים. אתה קיבלת. צפינו הערב בנאום האליבי של ביבי - ממה מפחד נתניהו אם באמת לא היה כלום? במקום לומר לציבור 'טעיתי' או 'הייתי לא בסדר', ראש הממשלה שוב מעדיף לתקוף את המשטרה. לא המשטרה קיבלה מתנות בשווי 200 אלף דולרים, אתה קיבלת".

"זו לא המשטרה שמואשמת בשחיתות", הוסיף גבאי. "המשטרה היא הפתרון לכך. ראש הממשלה צריך לדרוש מהמשטרה לסיים את החקירה בהקדם אבל במקום לחזק את המשטרה הוא מתעסק בלהאשים אותה. במקום לפתור את הבעיה בטבע הוא מאשים את המשטרה, במקום לפתור את הבעיה של ירי הקסאמים על תושבי עוטף עזה הוא עוסק במשטרה. בשביל זה יש לנו ראש ממשלה? הנאומים על המשטרה לא ישנו את החיים של אזרחי ישראל. את זה באנו לתקן. ואנחנו נשנה את זה".