סופר-פארם מצמצמת: יפוטרו 300 דיילות קוסמטיקה בסניפים

לפי החברה, מדובר בצעד שהוא חלק ממהלך כולל של הרשת לצמצום נוכחות של מותגי קוסמטיקה עממיים והחלפתם בעמדות רחבות יותר עבור מותגי היוקרה ■ סופר-פארם: לא מצמצמים את מספר העובדים, לדיילות תוצע עבודה חלופית ברשת במגוון תפקידים

סופר פארם / צילום:תמר מצפי
סופר פארם / צילום:תמר מצפי

רשת סופר-פארם יזמה מהלך מול הספקים במחלקות הקוסמטיקה, במסגרתו היא צפויה לפטר 300 דיילות המועסקות היום בסניפי הרשת. כיום מעסיקים ספקי הקוסמטיקה שעובדים עם סופר-פארם, רשת הפארם הגדולה בישראל בשליטתו של ליאון קופלר, כ-3,000 דיילות בכ-240 סניפיה. במסגרת המהלך שיזמה סופר-פארם, היא פנתה אל ספקי הקוסמטיקה שמעסיקים בצורה ישירה את הדיילות, ודרשה מהם לצמצם את היקף פעילותן.

לפי החברה, מדובר בצעד שהוא חלק ממהלך כולל של הרשת לצמצום נוכחות של מותגי קוסמטיקה עממיים כמו רימל, בורז'ואה, קרליין ולוריאל בפריסה ארצית, והחלפתם בעמדות רחבות יותר עבור מותגי היוקרה שנחשבים לרווחיים יותר. בסופר-פארם מקווים כי באמצעות השינוי הזה הספקים יוכלו להשיג הנחות גדולות יותר, שיביאו להורדת המחיר לצרכן.

סופר-פארם מבצעת את המהלך על רקע התחזקות המכירות באונליין, כאשר היא עצמה השיקה בחודשים האחרונים אתר אונליין להזמנת מוצרי הרשת, עלייה ברכישות של ישראלים בחו"ל לצד תחרות עזה מול הדיוטי פרי, ועל רקע דריסת הרגל של שופרסל, רשת הקמעונאות הגדולה בישראל, לעולמות הפארם ובכללותם גם הרחבת הפעילות בקוסמטיקה באמצעות רכישת ניו-פארם.

מסופר-פארם נמסר בתגובה: "לרשת אין כוונה לצמצם את מספר העובדים. כיום מעסיקים ספקי הקוסמטיקה כ-3,000 דיילות ודיילים בסניפי הרשת. כתוצאה משינויים בהרגלי הצריכה וצמצום במספר המותגים העממיים שנמכרים ברשת, יופחת מספר הדיילים בכ-300, אבל לכולם, ללא יוצא מהכלל, תוצע עבודה חלופית ברשת במגוון תפקידים. סופר-פארם ממשיכה לצמוח ומגייסת כל העת עובדים חדשים".