אטרניטי פרסמה אזהרת רווח לשנת 2017 - והמניה צנחה ב-36%

עם זאת, החברה הדגישה כי שולי הרווח התפעולי שופרו משמעותית לעומת 2016 ■ אטרניטי מספקת פתרון טכנולוגי שמאפשר האצת ביצועים ברשתות תקשורת באמצעות חומרה שניתנת לתכנות, והיא הפכה לחברה ציבורית בלונדון כשהונפקה בסוף יוני לפי שווי של 45 מיליון פאונד

דוד לוי  / צילום: אתר החברה
דוד לוי / צילום: אתר החברה

צניחה חדה נרשמה אתמול במחיר המניה של חברת הטכנולוגיה הישראלית Ethernity Networks הנסחרת בבורסת המשנה של לונדון (AIM). בשעות הבוקר צללה המניה ב-36%, כאשר הסיבה לכך הייתה אזהרת רווח שפרסמה. אטרניטי  צופה כי ההכנסות והרווח בשנת 2017 יהיו מתחת לציפיות השוק, אך עם זאת הדגישה כי שיפרה משמעותית את שולי הרווח התפעולי בהשוואה לשנה הקודמת.

אטרניטי מספקת פתרון טכנולוגי שמאפשר האצת ביצועים ברשתות תקשורת באמצעות חומרה שניתנת לתכנות, והיא הפכה לחברה ציבורית בלונדון כשהונפקה בסוף חודש יוני לפי שווי של 45 מיליון פאונד. כעת נסחרת החברה בשווי נמוך מזה שלפיו הונפקה, ונכון לשעות הבוקר שוויה עמד על 33 מיליון פאונד. מחיר המניה בהנפקה היה 140 פני, וכעבור מספר שבועות זינקה המניה לשיא של 191 פני. אולם בסוף 2017 נסחרה המניה במגמה שלילית וירדה אל מתחת למחיר ההנפקה, ובמהלך יום המסחר אתמול היא נסחרה במחיר של 82 פני בלבד, 41% מתחת למחיר ההנפקה. לפי הודעתה, שני חוזים הקשורים לאספקות של מוצרים מהדור הקודם שלה נדחו משנת 2017 לשנת 2018. "בעוד שהעיכוב מאכזב, המכירות תחת חוזים אלה צפויות להתאושש עם הזמן", ציינה אטרניטי.

מעבר לתמלוגים וחוזי רישוי גדולים

עוד נכתב בהודעה כי במהלך המחצית השנייה של 2017 נמשכה המגמה עליה דיברו בחברה, של מעבר ממכירות FPGA (Field-Programmable Gate Array, רכיב הניתן לתכנות) למודל של תמלוגים וחוזי רישוי גדולים. זאת לדבריה כפי שבא לידי ביטוי בזכייה בחוזה עם יצרן ציוד אוסטרלי, עליו הודיעה בדצמבר. הלקוח משלם במסגרתו דמי רישוי של 225 אלף דולר ולאחר מכן מעביר לחברה תמלוגים בגין השימוש בפתרון שלה.

בחברה הוסיפו כי העריכו שלקוח קיים ישנה את עסקת הרישוי הגדולה עמה כך שתכלול תוספת תשלום מראש ותמלוגים עתידיים התלויים באינטגרציה של הפתרון, אך בסופו של דבר הלקוח בחר להשתמש בפתרון אחר של אטרניטי. כתוצאה מכך, היא צפויה בעתיד להכנסות נוספות עם הגעת המוצר של הלקוח לשוק.

שילוב הנסיבות הללו מוביל כאמור את אטרניטי לצפות שההכנסות והרווח בשנת 2017 יהיו מתחת לציפיות השוק. "אטרניטי נשארת ממוקדת במיקסום ההזדמנויות הקיימות במעבר השוק לפתרונות FPGA", נכתב בהודעת החברה.

בעבר אמר מייסד ומנכ"ל החברה, דוד לוי, כי "עד היום פעלנו יפה בשוק נישתי, כשהעסק היה לקנות FPGA ולמכור הלאה. עכשיו אני מוכר Network adapter (כרטיס רשת) שנכנס לתוך השרת. זה כבר לא שוק נישה, אלא פלטפורמה מרכזית בענן".