לאחר כחצי שנה: יועמ"שית הרשות השנייה התפטרה מתפקידה

המכתב ששלחה הערב דורלי אלמגור כולל האשמות כלפי המנכ"ל ויושבת-הראש של הרשות השנייה ■ הרשות השנייה: "אלמגור הוכיחה אי-התאמה לתפקיד ועשתה את הצעד הנכון כשהחליטה לעזוב"

דורלי אלמגור /  צלם:   אלכס קולומויסקי
דורלי אלמגור / צלם: אלכס קולומויסקי

היועצת המשפטית של הרשות השנייה, עו"ד דורלי אלמגור, הודיעה הערב על התפטרותה מהרשות, כחצי שנה לאחר שנכנסה לתפקידה. המכתב ששלחה אלמגור, שמונתה לתפקיד תחת היו"ר הקודמת, אוה מדזיבוז', כולל האשמות כלפי התנהלות המועצה בחודשים האחרונים, תחת המנכ"ל בפועל ניר שוויקי והיו"ר החדשה יוליה שמאלוב-ברקוביץ'.

"השקפת הנהלת הרשות לגבי מהות הייעוץ המשפטי ברשות ציבורית שונה משלי", כתבה אלמגור הערב לחברי המועצה. "עמדות בנוגע לתיקוני חקיקה הוצגו על-ידי יוליה (שמאלוב-ברקוביץ') וניר (שוויקי) ללא כל ייעוץ משפטי, גם בנושאים בעלי השלכות דרמטיות על פעילות הליבה של הרשות ושל ענף השידורים. כך, למשל, דיונים במשרד התקשורת והשבוע גם בוועדת כלכלה התקיימו ללא נוכחותי ומבלי שניתן במהלכם ליווי וייעוץ משפטי מטעם הרשות".

בהקשר זה יש לציין כי בימים אלה אכן נידון בכנסת שינוי דרמטי בחוק הרשות השנייה, שכולל את הכנסת ארבעת הערוצים הייעודיים תחת כנפי הרשות. במקביל, גם חוק ההסדרים כולל בתוכו תיקונים משמעותיים שנוגעים גם לרשות השנייה - שני עניינים שדורשים כמובן מעורבות פעילה של אגף הייעוץ המשפטי במועצה.

אלמגור התייחסה במכתב גם לנושאים אחרים וטענה כי "ניר (שוויקי) המליץ למועצה, בניגוד מוחלט לעמדה המשפטית שלי ולעמדתה המשפטית של היועצת המשפטית הקודמת, הילה שמיר, להיענות לבקשת קשת לקזז 50 מליון שקל מהחובות שלה להפיק תוכניות מיוחדות, והדברים זכורים וידועים לכולם".

עוד היא הוסיפה כי "מאז כניסתי לתפקיד ועד לראשית כהונתה של יוליה, עסקתי באופן אינטנסיבי במהלכים הייחודיים של פיצול ערוץ 2, של המעבר לרישיונות, של השינויים בערוצים במערך עידן פלוס, של המעבר לשידורים ב-HD, כמו גם בהיעדר הקוורום במועצה ובסוגיות מורכבות אחרות.

"לפני שבוע נשלח אלי מייל מניר - קצרצר וסתום ובו שורה אחת, ביום האחרון של תקופת הניסיון הקבועה בהסכם שלי - של הבעת חוסר שביעות-רצון. במהלך כל תקופת עבודתי לא נשמעה מילה אחת של ביקורת אלא דווקא דיווח על 'אפס תקלות' ומעבר חלק של הפיצול, כדבריה של יוליה. פגישה בהמשך למייל של ניר לא התקיימה. ובכלל, מאז שנכנסה יוליה לתפקיד היו"ר לפני כחודשיים, היא לא קיימה איתי ולו פגישה אחת. 

"אני מודה לכם על השנים המשותפות, כחברת מועצה וכיועצת משפטית, ומאחלת לכם הצלחה בהמשך כהונתכם".

מהרשות השנייה נמסר בתגובה: "עו"ד אלמגור הייתה בתקופת ניסיון, בסופה נשלח לה מכתב מאת מנכ"ל הרשות המתריע בפניה כי בתקופה זו עלה אי-שביעות-רצון מתפקודה. אלמגור עשתה את הצעד הנכון כשהחליטה לעזוב ביוזמתה את תפקידה.

"עו"ד אלמגור נכנסה לתפקידה לפני כחצי שנה. במהלך תקופה זו הוכיחה אי-התאמה לתפקיד וספגה ביקורת קשה אודות תפקודה הלא מקצועי מצד יושבת-ראש הרשות, מנכ"ל הרשות והמערכת כולה, כמו גם מצד גורמים נוספים שעבדו מול הרשות. הדברים הגיעו לידי כך שיו"ר הרשות חשה אי-ביטחון בייעוץ אותו היא מקבלת, וזאת לאור דברים שאמרה עו"ד אלמגור.

"חשוב לציין שגם בתקופה זו, מתוקף תפקידה, המשיך המנכ"ל להתייעץ עם עו"ד אלמגור בנושאים הדרושים לכך. כל טענה של אלמגור כנגד התנהלותה של הרשות אינה ראויה לתגובה, שכן אין שופטים אדם בשעת כעסו. אנו מודים לעו"ד אלמגור על עבודתה. בקרוב יפורסם מכרז ציבורי לתפקיד".