ה-SEC פתחה בחקירה נגד חברת הנדל"ן של ג'ארד קושנר

רשות ני"ע של ארה"ב פתחה בחקירה נגד חברת הנדל"ן שאותה מנהלת משפחתו של קושנר - חתנו ויועצו הבכיר של הנשיא דונלד טראמפ ■ טיבה המדויק של החקירה אינו ברור

גרארד קושנר דונלד טראמפ / רויטרס
גרארד קושנר דונלד טראמפ / רויטרס

רשות ני"ע של ארה"ב (SEC) פתחה בחקירה נגד חברת הנדל"ן שאותה מנהלת משפחתו של ג'ארד קושנר - חתנו ויועצו הבכיר של הנשיא דונלד טראמפ - בגין השימוש שעשתה בתוכנית הפדרלית להשקעות תמורת ויזה המכונה EB-5. כך דיווחו מקורות יודעי דבר.

במאי 2017 קיבלה Kushner Cos מה-SEC צו המצאת מידע לבית משפט על השימוש שעשתה בתוכנית, לדברי אחד המקורות. כפי שדיווח ה"וול סטריט ג'ורנל, אשתקד, קיבלה החברה באותו החודש צו המצאת מידע נפרד מהתובעים הפדרליים של ניו-יורק, שדרשו מידע לגבי מיזמי פיתוח שמומנו חלקית במסגרת תוכנית EB-5.

תוכנית EB-5 מעניקה רישיון עבודה למהגרים שמשקיעים 500 אלף דולר לפחות בחברות אמריקאיות שסווגו כחברות שייצרו לפחות עשרה מקומות עבודה על כל משקיע. רישיון העבודה מאפשר לאזרחים זרים להתגורר ולעבוד בארה"ב. מרבית ויזות EB-5 מוענקות לסינים עשירים, על פי נתונים מהמשרד לביטחון המולדת של ארה"ב.

טיבה המדויק של חקירת ה-SEC אינו ברור, ולא ידוע גם אם יש בצו המצאת המידע אזכור לפרויקטים ספציפיים.

צו המצאת המידע מהתובעים הפדרליים, שכלל דרישה להמצאת תכתובות דואר אלקטרוני, התייחס לפרויקט ספציפי אחד לפחות: בניית שני מגדלים תאומים בני 66 קומות למגורים ועסקים במתחם ששמו One Journal Square בג'רזי סיטי, ניו ג'רזי, על פי דיווחו של ה"ג'ורנל".

שני צווי ההמצאה - הצו הפדרלי וצו ה-SEC - נשלחו זמן קצר לאחר שהחברה משכה תשומת לב בשל מסע שיווק שערכה בבייג'ין ובשנחאי לשכנוע משקיעים סיניים לממן את פרויקט One Journal Square. במסע השיווק נאמר כי 300 אזרחים פרטיים שישקיעו בפרויקט 500 אלף דולר כל אחד, עשויים להיות זכאים לרישיון עבודה בארה"ב במסגרת תוכנית EB-5, על פי דיווחו של ה"ג'ורנל".

על אף ש-Kushner Cos אינה חברה ציבורית, נחשבות השקעות EB-5 להצעות ני"ע, ובעבר כבר ניהלה ה-SEC חקירה נגד חברות אחרות שעשו שימוש בתוכנית EB-5.