גוגנהיים בהמלצת קנייה"לאורמת: "הרווחיות מצדיקה מכפיל גבוה"

האנליסטית סופי קארפ: "המינוף הנמוך מאפשר את צמיחתה, הן אורגנית והן ע"י רכישות"

יצחק אנג'ל / צילום: איל יצהר
יצחק אנג'ל / צילום: איל יצהר

השוק הגיאותרמי בו פועלת אורמת הוא נישתי, אך מדובר דווקא בחדשות טובות לחברה, כך סבורים בבית ההשקעות Guggenheim שהחל לסקר את מניית אורמת בהמלצת "קנייה". אורמת, בניהולו של יצחק אנג'ל, נסחרת בניו-יורק ובת"א בשווי 3.3 מיליארד דולר אחרי עלייה של 27% במניה בשנה האחרונה.

האנליסטית סופי קארפ מגוגנהיים מעריכה כי יש עוד מקום לעליות, והיא נוקבת במחיר יעד של 72 דולר למניה, שגבוה ב-10.3% ממחיר השוק. לדברי האנליסטית, בניגוד לשוק הסולארי שכולל יותר פתרונות שהם קומודיטי, השוק הגיאותרמי הוא נישתי עם חסמי כניסה גבוהים - טכנולוגיים וגיאוגרפיים. השוק גם מרוכז מאוד, כשעשרת השחקנים הגדולים אחראים ל-97% מההתקנות. בכך, לדבריה, נשמרים שולי הרווח בשוק זה. "השוק הגיאותרמי דורש מומחיות טכנולוגית ויכולות פיתוח. כדי לשים את הדברים בפרספקטיבה, אורמת מזקקת את הטכנולוגיה שלה כבר מעל 30 שנה", היא מוסיפה.

יתרון טכנולוגי לאורמת

קארפ כותבת עוד כי אורמת תופסת נתח גדל מההזדמנויות בשוק. כיום לדבריה אורמת היא הרביעית בגודלה (אחרי טושיבה, פוג'י אלקטריק ו-Mitsubishi Heavy Industries), אך היא צפויה לתפוס נתחי שוק גבוהים יותר בזכות היתרון הטכנולוגי.

"רמות הרווחיות הגבוהות של אורמת מצדיקות לדעתנו מכפיל גבוה יותר ביחס לחברות אחרות שאנו מסקרים", כותבת האנליסטית. היא משווה לחברות מהתחום הסולארי הנסחרות במכפיל EBITDA של כ-9.1 ל-2019, ובאורמת היא מציבה מכפיל 11.5. עוד היא מוסיפה כי לחברה יש מאזן חזק, שמאפשר לה גמישות. "אורמת שומרת על מאזן בריא עם יחס חוב נטו ל-EBITDA של 2.5, ללא שינוי מ-2014. המינוף הנמוך מאפשר לה גמישות להצמיח את העסק, הן אורגנית והן באמצעות רכישות. לאחרונה רכשה החברה את Viridity Energy - מתחום ניהול ואחסון אנרגיה - שהוא ורטיקל שאורמת מתכננת להתרחב בו", היא כותבת. להערכתה, התפתחות בתחום אחסון האנרגיה תגדיל עם הזמן את העניין באורמת.

לדבריה, אחרי שנה מלאת אירועים ב-2017 (בהם מכירת מניות קרן פימי ומשפחת המייסדים ברוניצקי לחברה היפנית ORIX, רכישת Viridity ויום אנליסטים) - 2018 תהיה דלה יותר באירועים, והמפתח לביצועי המניה, יהיה ביצועי החברה בצד הפיתוח ובצד העסקי.