תחרות מצד הקולנוע לנטפליקס? סרטים ללא הגבלה ב-10 דולר

האפליקציה Movie Pass נלחמת בנטפליקס ודומיה בכלים שלהם: מנוי חודשי לסרטים ללא הגבלה (כמעט) בעלות של פחות מכרטיס קולנוע אחד

טקס גלובוס הזהב, שהתקיים בסוף השבוע האחרון בלוס אנג'לס, הזכיר לכולם שאופרה ווינפרי יכולה להיות נשיאה, אבל גם שיש הרבה מאוד סרטים טובים בקולנוע בחודשים הקרובים. כן, קולנוע. אותו מבנה אמיתי עמוס כיסאות ומכונת פופקורן רועשת. ההתפתחות המטורפת של נטפליקס ודומיה בשנים האחרונות כמעט בעטה החוצה מהמשחק את בתי הקולנוע הקלאסיים, ואלה מנסים להמציא את עצמם מחדש כדי לגרום לדור הצעיר לזנוח את המסך בסלון לטובת חוויית צפייה "אולד סקול" - אתגר לא קטן כשכרטיס קולנוע עולה 15 דולר לסרט של שעה וחצי, לעומת כ-10 דולר בחודש עבור סרטים ללא הגבלה בחיבור ישיר למסך הביתי - וזה עוד לפני שדיברנו על חניה או מונית לבית הקולנוע, פופקורן וחוויות אחרות.

בתי הקולנוע בכל ארה"ב, ובעיקר בעמק הסיליקון, הטמיעו שלל שכלולים כדי למשוך את הצופים: בתי קולנוע דולבי עם כיסאות עור שעוברים למצב שכיבה וסאונד היקפי שגורם לצופים להרגיש בתוך הסרט; בתי קולנוע בתוך מבשלות בירה עם שירות מסעדה כולל מלצרים שמגיעים עד המקומות עם אוכל מפונפן; וכמובן כיסאות זזים ומסכים תלת-ממדיים.

אבל החידוש הכי משמעותי של הזמן האחרון הוא דווקא אפליקציה בשם Movie Pass, השואל את עקרון המנוי שעובד טוב כל כך לנטפליקס. תמורת פחות מ-10 דולר בחודש, שהם פחות ממחיר כרטיס לסרט, הכרטיס האדום מאפשר צפייה ללא הגבלה בסרטים ברוב בתי הקולנוע במרכזי הערים בארה"ב.

ההגבלה העיקרית, מעבר לצורך להסתפק בסרט אחד ביום - היא שהמנוי אינו כולל הקרנות בתלת-ממד או באולמות מיוחדים שעולים יותר מהמחיר הבסיסי של סרט. מעבר לזה, כל ההקרנות (כולל בערב הפתיחה ובסופי שבוע) כלולים במחיר המאוד אטרקטיבי. האפליקציה יצאה לגרסת בטא כבר ב-2013, אבל אחרי הרבה שינויים רק לאחרונה החלה להתקבל ברוב בתי הקולנוע בארה"ב ולתמוך בתדירות הקרנות גבוהה - סרט אחד ביום.

ההשקה של הכרטיס לוותה בהרבה מאוד התרגשות וגררה שלא במפתיע גם בעיות. כך, למשל, מנויים רבים שמרו כיסאות בהקרנות ולא הגיעו אליהן, שכן לא הייתה להם כל סיבה לבטל הזמנה אם הם לא יכולים להגיע. לכן בגרסה העדכנית, חייבים להיות פיזית במרחק של עד 100 מטר מבית הקולנוע כדי להזמין מקום לסרט - מה שאומר שלא ניתן להזמין מקומות מראש. עדיין, מדובר בחתיכת הטבה בהתחשב בעובדה שעלות המנוי החודשי נמוכה מעלות של סרט אחד.

"זה די אדיר", מספרת אדר, שגרה בארה"ב כבר כמה שנים עם בן זוגה. "בהתחלה ממש היינו בשוק מעלויות הסרטים פה - סרט בקולנוע טוב עולה כ-20 דולר אחרי דמי הזמנה. מדובר ב-80 שקל לסרט. זה הזוי. ואז יש פופקורן וחניה או מונית - ולפני ששמנו לב זה 80 דולר לזוג שזה 300 שקל רק כדי לצאת לסרט. זה שיש מנוי בהחלט עוזר. הרבה סרטים שאחרת היינו מחכים לראות אותם עוד שנה בטלוויזיה או במטוס זמינים לנו עכשיו ואנחנו בהחלט יוצאים יותר לקולנוע".

"לסרטים הבאמת שווים שחשוב לי לראות בסופ"ש* הראשון שהם בחוץ אני עדיין מזמין כרטיסים", מספר בריאן, שמתגאה שהיה אחד הראשונים להזמין את הכרטיס. "בסרטים שחשוב לי לראות אני רוצה לדעת שאני יושב במקום הכי טוב ובהקרנה שאני רוצה, וזה שווה לי עוד 15 דולר או אפילו יותר. אבל לרוב הסרטים זה פתרון מעולה - וזה בעיקר פתרון מעולה לפעמים שיש לי ערב פנוי ובא לי פשוט ללכת לצפות במשהו".