מחלוקת הנגישות לתשתיות בזק: הצדדים לא הגיעו להבנות

המשמעות: בית הדין הארצי לעבודה יצטרך להכריע האם לאפשר לעובדי קבלן של פרטנר וסלקום נגישות קבועה לתשתיות בזק, למרות התנגדות עובדי בזק וההסתדרות

סטלה הנדלר / צילום: איל יצהר
סטלה הנדלר / צילום: איל יצהר

הוויכוח סביב העבודות והנגישות לתשתיות בזק על-ידי קבלנים של מתחרותיה לא הוכרע, והצדדים הודיעו לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים כי הניסיונות לתיווך לא צלחו. המשמעות היא שבית הדין יצטרך לקבל את ההכרעה בעניין, וזאת לאחר שהמשא-ומתן בין הצדדים, בתיווך ההסתדרות, למעשה כשל. 

ב"גלובס" דווח על כך שבית הדין הארצי שלח את הצדדים לניסיון נוסף להגיע להבנות אצל יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן. בפגישה השתתפו מנכ"לית בזק, סטלה הנדלר, וניר שטרן, מנכ"ל סלקום. פגישה נפרדת הייתה אמורה להיערך עם מנכ"ל פרטנר, איציק בנבנישתי, אך היא לא נערכה בסופו של דבר. 

המחלוקת נסובה סביב התנגדות עובדי בזק לאפשר לפרטנר ולסלקום להפעיל קבלנים חיצוניים במסגרת ביצוע עבודות השחלת סיבים אופטיים בתעלות תקשורת של בזק. עובדי בזק דורשים שהם יהיו הגורם הבלעדי שיוכל לגעת ולפעול ברשת, ואילו פרטנר וסלקום מתנגדות לכך ודורשות לעבוד באמצעות קבלני משנה, שעלותם זולה יותר, והם עובדים בקצב מהיר יותר. 

גם משרד התקשורת קבע כי פרטנר וסלקום יוכלו להפעיל קבלנים, כך שלמעשה עמדתם נתמכת בעמדת משרד התקשורת, שלא שינה את דעתו. 

כישלון המשא-ומתן עשוי להוביל לצעדי מחאה שינקטו עובדי בזק, שבינתיים שומרים על שקט תעשייתי, אך הדברים עשויים מהר מאד לצאת משליטה במקרה שלא יימצא פתרון.

נזכיר כי בינתיים פרטנר וסלקום ממשיכים בעבודה כרגיל באמצעות קבלנים, ועובדי בזק לא מונעים את עבודתם.