ליברמן: "לצערי לחוק המרכולים יש משמעות מרחיקת לכת"

שר הביטחון בסיור באשדוד: "אישור החוק התקבל בכמה עיריות כפקודה להסתער - יוצר פילוג ומתח" ■ תקף את ההאשמות של רבנים כלפי הרמטכ"ל

ליברמן בסיור באשדוד / צילום: ישראל ביתנו
ליברמן בסיור באשדוד / צילום: ישראל ביתנו

שר הביטחון אביגדור ליברמן ושרת הקליטה סופה לנדבר יצאו הבוקר, שבת, לסיור פוליטי בקרב העסקים הפתוחים בעיר אשדוד. סיעת ישראל ביתנו התנגדה לחוק המרכולים, אך לא הצליחה לבלום את הרוב של שאר חברי הקואליציה. החוק החדש מקנה לשר הפנים אריה דרעי סמכות שלא לאשר חוקי עזר עירוניים המתירים פתיחת עסקי מרכולים ופיצוציות בשבתות. לפי הנוסח של החוק, חוק עזר עירוני מהסוג הזה יהיה חייב בחתימת-קיום של שר הפנים.

ליברמן ביקר הבוקר במתחם הקניות "ביג" בעיר אשדוד. הוא אמר: "מי שאומר שלחוק המרכולים אין משמעות הוא טועה ומטעה. לחוק המרכולים לצערי יש משמעות מרחיקת לכת. אישור החוק התקבל בכמה עיריות כפקודה להסתער. לכן כל מה שאנחנו רואים כאן באשדוד לצערי זו תוצאה ישירה. תוסיפו לזה כמובן את הרקע הכללי, העיתוי של הבחירות המוניציפליות. לכן השילוב הזה הוא שילוב קטלני, עיר כמו אשדוד, 220 אלף תושבים, כ-60 אלף עולים וכ-50 אלף חרדים, שעד לאחרונה חיו באמת בשלום ובהרמוניה זה לצד זה".

לדברי ליברמן החוק יצר בעיר אווירה של פילוג ומתח. "אני מאוד מקווה שהמגמה הזו שאנחנו רואים באשדוד לא תתפשט גם למקומות אחרים. הדבר האחרון שאנחנו רוצים זה לראות חברה ישראלית מפולגת בין חרדים, עולים, לכל הקבוצות האחרות, וזו פגיעה משמעותית בחוסן הלאומי".

"בלתי סביר לתקוף כך את הרמטכ"ל"

ליברמן התייחס בדבריו להאשמות שנשמעו השבוע מכיוונם של רבנים כלפי הרמטכל: "זה דבר בלתי סביר, בלתי מתקבל על הדעת כשרבה של צפת תוקף את הרמטכ"ל ודורש להדיח אותו, כשאחד מהרבנים החשובים, דווקא באותו פלג של הדתיים הלאומיים כמו הרב אבינר, גם קורא לא להתגייס לצה"ל אם אין יחידות נפרדות, כשרב ראשי לישראל מגבה את רבה של צפת, זה דבר בלתי סביר. נשים תמיד היו חלק אינטגרלי מהביטחון של העם היהודי".

ליברמן הוסיף: "נתתי הנחיה לצבא, לא הרב הראשי לישראל, לא הרב אבינר, לא הרב אליהו, לא יוכלו לקחת חלק בשום אירוע במסגרת צה"ל. זה פשוט דבר בלתי סביר לתקוף את צה"ל, לדבר נגד שירות, ואחר כך עוד להשתתף באירועים במסגרת צבאית".