נתניהו: איננו פועלים נגד פליטים אלא נגד מהגרים בלתי חוקיים

רה"מ: "בניגוד לנטען, ההסדרים שקבענו עם המדינה השלישית מבטיחים ליוצאים מכאן שמירה על ביטחונם האישי" ■ גינה את התנהלות חברי הסיעה המשותפת בעניין ביקורו של מייק פנס הערב: "אני רואה זאת כחרפה שחברי כנסת מתכוונים להחרים את הביקור החשוב הזה בכנסת ואפילו מבקשים להפריע לו"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
ראש הממשלה, בנימין נתניהו / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום בפתח ישיבת הממשלה שמהלך הגירוש מישראל אינו נעשה נגד פליטים "אלא נגד מהגרים בלתי חוקיים שבאים לכאן לא לפליטות אלא לצורכי עבודה". 

לדברי נתניהו, "ישראל תמשיך לשמש כמקלט לפליטי אמת ותוציא מתוכה מסתננים בלתי חוקיים. בניגוד לנטען, ההסדרים שקבענו עם המדינה השלישית מבטיחים ליוצאים מכאן שמירה על ביטחונם האישי. הם מקבלים שם אישורי שהייה שמאפשרים מגורים, עבודה, יכולת להשתלב במדינה. גם הם, באותה מידה שירצו בכך, יוכלו לחזור למדינות המוצא שלהם. הם מקבלים מאיתנו סיוע כספי משמעותי. אל תשכחו שישראל משקיעה כאן הון תועפות בזמן שהייתם כאן, וגם במעבר שלהם לאותה מדינה שלישית להמשך חייהם."

נתניהו הוסיף והתייחס לכך שהמערכת המשפטית הישראלית אישרה את כל המהלך, ושיש פיקוח שוטף של נציגים רשמיים של ישראל ושל המדינה השלישית.

"במקביל הוריתי להקצות למשרד הפנים, והממשלה גם אישרה, תוספת מיוחדת של תקציב כדי להאיץ את הבדיקות של בקשות למקלט בישראל. זוהי מדיניות שתואמת לחלוטין את הנחיות בית המשפט העליון וגם את החוק הבינלאומי, ולכן אין בסיס לטענות המושמעות נגדנו". הוסיף.

נתניהו התייחס גם לביקור של סגן הנשיא מייק פנס שמתחיל היום בערב. נתניהו אמר שהפגישות עם פנס ידונו בנושא מאמצי הממשל לבלום את התוקפנות האיראנית ואת תכנית הגרעין האיראנית. כן הם ידונו בנושא הביטחון והשלום באזורנו. נתניהו ציין כי התנהגות חברי הכנסת של הסיעה המשותפת הם "חרפה".

"אני רואה זאת כחרפה שחברי כנסת מתכוונים להחרים את הביקור החשוב הזה בכנסת ואפילו מבקשים להפריע לו. אנחנו כולנו נהיה שם ונחלוק לסגן הנשיא פנס את הכבוד הגדול והראוי לו", אמר נתניהו.