מנכ"לית הוט: הפיראטיות פוגעת קשות בטלוויזיה

טל גרנות-גולדשטיין העריכה כי הנזק עשוי להגיע ל-450 מיליון שקל בשנה, שהם גניבה של יצירה ישראלית ■ קראה לרגולטור לחייב את השחקנים החדשים בשוק בהפקות מקור

טל גרנות-גולדשטיין / צילום: איל יצהר
טל גרנות-גולדשטיין / צילום: איל יצהר

טל גרנות-גולדשטיין, מנכ"לית הוט, מעריכה את היקף הנזק לתעשיית הטלוויזיה בישראל כתוצאה מהצפייה הפיראטית, בכ -250-450 מיליון שקל בשנה. את הדברים היא אמרה באירוע השקה של הסדרה החדשה של הוט מיגל.

לדברי גרנות, "מדי שנה משקיעה החברה 150 מיליון שקל בהפקות מקור ישראליות, ובעשר השנים האחרונות מדובר בסכום מדהים של קרוב לשני מיליארד שקל. ההשקעה הרבה בתוכן הישראלי היא שמאפשרת את קיומה של היצירה הישראלית ומפרנסת עשרות אלפי יוצרים, שחקנים ומפיקים. 

"כדי שהוט תוכל להמשיך ולהיות בית ליצירה הישראלית ולספק לצופי הטלוויזיה בישראל אלטרנטיבת צפייה איכותית, חייבים לערוך שינוי מהותי ברגולציה החלה על שוק התקשורת הישראלי. בשנים האחרונות נכנסו לשוק הטלוויזיה שחקנים חדשים, שאינם מפוקחים על-ידי הרגולטור ולא חלה עליהם חובת הפקות מקור. הבחירה של חברות אלה שלא להשקיע בסדרות מקור איכותיות פוגעת אנושות ביצירה הישראלית ובכל אחד ואחת מכם.

"איום נוסף על תעשיית הטלוויזיה המקומית הוא תופעת הצפייה הפיראטית בסדרות. מדי שנה, ישנן עשרות מיליוני צפיות פיראטיות בסדרות ישראליות. אם תחפשו למשל בגוגל את זגורי אימפריה לצפייה ישירה, תקבלו כ-150 אלף תוצאות. אז ניתן היה לחשוב שזה מחמיא ש- 80% ממי שאינו לקוח הוט צופה בצורה פיראטית בתכנים שלנו, אבל מה שנדמה לצופה ה'תמים' כחיסכון של כמה שקלים בחודש, הוא למעשה גניבה שהנזק שנגרם ממנה ליצירה הישראלית מוערך ב- 250 עד 450 מיליון שקל בשנה. הגניבה הזו מביאה להפחתה דרסטית בסכומים שמושקעים בהפקות מקור ישראליות. בלי התערבות של הרגולטור, תופעה זו תמשיך ותתעצם על גבם של היוצרים הישראליים.

"אם הרגולטור לא ישכיל לבצע שינוי דרמטי, הרעיונות המבריקים של יוצרים מוכשרים כמו טום סלמה, בת חן סבג ומאור זגורי יישארו בגדר רעיונות בלבד. אני מצפה מכל אחד ואחת מכם לקחת חלק במאבק לשמירה על היצירה הישראלית, לא רק למענכם אלא למען עתידה של התרבות הישראלית", אמרה.