הנקראות ביותר

סקר TGI: "ישראל היום" ממשיך להוביל, ירידה בקריאת עיתונים

החינמון שבבעלות אדלסון ממשיך להיות בעל החשיפה הגבוהה ביותר, ואחריו "ידיעות אחרונות", שחוזר להוביל בגזרת סוף השבוע ■ בשדה הרדיו ניתן להתרשם לראשונה מנתוני תחנות קול ישראל תחת התאגיד: רשת ב' רושמת ירידה; רשת ג' ו-88FM מתחזקות

עיתונים / תמר מצפי
עיתונים / תמר מצפי

סקר TGI שהתפרסם היום (ד') לא מצביע על שינויים גדולים בין החשיפה לעיתונים השונים, ומראה שוב כי החשיפה לכלל עיתוני הנייר בישראל נמצאת במגמה של ירידה מתמשכת.

"ישראל היום", החינמון שבבעלות שלדון אדלסון, מוסיף להיות העיתון בעל שיעור החשיפה הגבוה בישראל, כשבחציון הנוכחי (יולי עד דצמבר 2017) הוא מציג ירידה מ-36.7% ל-34.4%.

גם "ידיעות אחרונות", שבמקום השני, מציגי ירידה בחציון מ-32.5% ל-30.6%. בכל הנוגע לחשיפת העיתונים בסופי שבוע, שמהם מגיעות עיקר ההכנסות של גופי הפרינט, לאחר שבחציון הקודם "ישראל היום" הצליח להקדם במעט את "ידיעות", המגמה שוב מתהפכת, והעיתון שבבעלות נוני מוזס הוא העיתון בעל החשיפה הגבוה ביותר בפרמטר זה. העיתון אמנם יורד מ-34.1% ל-33.4%, אך מתחרהו רושם ירידה חדה יותר מ-34.6% ל-32.6%.

כרגיל, שאר העיתונים הכללים נמצאים הרחק מאחורי "ישראל היום" ו"ידיעות אחרונות". "מעריב הבוקר", החינמון שבבעלות אלי עזור, מציג עלייה קלה מ-5.3% ל-5.6%, ועלייה דומה רושם גם "מעריב סופהשבוע".

"הארץ" רושם התחזקות משמעותית יותר, בין היתר על רקע הנתונים הנמוכים שרשם בעבר. העיתון היומי עולה מ-3.9% ל-4.9%, ומהדורת סוף השבוע עולה מ-5% ל-5.9%.

בגזרת העיתונים הכלכליים, כל השלושה רושמים עלייה לעומת נתוני החציון הקודם. "כלכליסט" מקבוצת "ידיעות" עולה מ-10.2% ל-11.3%, "דה מרקר" מקבוצת "הארץ" עולה בחדות מ-4.7% ל-6.4%, ו"גלובס" מטפס מ-4.3% ל-4.8%.

בסך-הכול, כפי שהזכרנו בפתיחה, מהסקר עולה כי המגמה של ירידה בחשיפה לעיתוני הנייר מהשנים האחרונות נמשכת גם כעת. ב-TGI מציינים כי "בניתוח המגמה של סך קריאת העיתונים לאורך 3 השנים האחרונות, ניתן לראות המשך מגמה ברורה של ירידה כללית ומשמעותית בשיעור קריאת עיתונים".

בעיתוני יום חול ניכרת "ירידה חדה ומובהקת" מינואר-יוני 2015, אז שיעור הקריאה עמד על 58.3% ל-51.1% ביולי-דצמבר 2017. גם בעיתונות סוף המגמה דומה כששיעור הקריאה ירד מ-61.3% בינואר-יוני 2015 ל-53.6% בבדיקה הנוכחית. ב- TGI מציינים כי נתוני הירידה הללו הם בעלי מובהקות סטטיסטית.

רדיו

בקרב תחנות הרדיו, גלגלצ מוספיה להיות התחנה בעלת אחוזי האזנה הגבוהים ביותר עם עלייה ל-34.5% בחציון האחרון מול 33.6% בחציון הקודם. גם התחנה האחות, גלי צה"ל, עולה מ-22.7% ל-24.1%.

הנתונים המעניינים יותר נוגעים לתחנות קול ישראל, מכיוון שזו הפעם הראשונה שהחציון כולו מתייחס לחשיפה לתחנות תחת תאגיד השידור "כאן", שהחל בפעילות והחליף את רשות השידור ב-15 במאי 2017.  התחנה המובילה, כאן ב' (לשעבר רשת ב'), דווקא רושמת ירידה מ-22.4% ל-20.7%. כאן תרבות (לשעבר רשת א') יורדת מ-3.8% ל-3.2%. לעומת זאת, שתי תחנות המוזיקה שהשינויים בהן גררו ביקורת ציבורית רושמות דווקא עלייה מרשימה. כאן ג' (לשעבר רשת ג') עולה מ-14.4% ל-17.2%, וכאן 88 (לשעבר 88FM) עולה מ-7.1% ל-8.9%.

בקרב תחנות הרדיו האזוריות, תחנת 99FM שבבעלות אלי עזור חוזרת להיות התחנה בעלת החשיפה הגבוהה ביותר, עם עלייה מ-9.6% ל-9.9%. רדיוס של דוד בן-בסט עולה למקום השני לאחר עלייה מ-8% ל-9.4%. רדיו 103FM, שהוביל את הטבלה בחציון הקודם, יורד מ-10.7% ל-9.1% ומסתפק הפעם במקום השלישי.

סקר TGI מבוצע על-ידי חברת קנטאר מדיה ומבוסס על מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית בגילאי 18 ומעלה.

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
אני מאשר/ת קבלת תוכן פירסומי מגלובס
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
דין וחשבון
הסיפורים הגדולים של השבוע
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות