אפליקציית זיהוי השירים סאונדהאונד הוערכה במיליארד דולר

המתחרה של שאזאם הציעה שירותים נוספים, ובתערוכת CES הציגה מוצרים ששילבו את פלטפורמת האונדיפיי, ביניהם רכבים, רמקולים, רובוטים ומוצרים לבישים ■ סאונדהאונד אספה כ-165 מיליון דולר מאז שהוקמה

סאונדהאונד / צילום: שאטרסטוק
סאונדהאונד / צילום: שאטרסטוק

סאונדהאונד החלה כאפליקציית זיהוי שירים, שירות זהה לשל שאזאם. אך בשונה מהמתחרה שלה, סאונדהאונד הציעה עם השנים שירותים נוספים, והתמקדה בהפעלה קולית ובינה מלאכותית.
נזכיר שגם שוויה של שאזאם הוערך במיליארד דולר, לפני שנמכרה לאפל תמורת 400 מיליון דולר בלבד.

אפליקציית האונד (Hound) של סאונדהאונד משתמשת בטכנולוגיות זיהוי קול כדי לענות על שאלות המשתמשים, ולבצע פקודות בדומה לעוזרת הקולית אלכסה של אמזון או לסירי של אפל. פלטפורמת Houndify מאפשרת לחברות לשלב הפעלה קולית במוצריהם תוך התאמה אישית.

בתערוכת האלקטרוניקה CES שנערכה החודש בלאס ווגאס, הציגה החברה שורת מוצרים ששילבו את פלטפורמת האונדיפיי, ביניהם רכבים, רמקולים, רובוטים, מוצרי חוויות מציאות מוגברת, בית חכם ומוצרים לבישים.

אחת החברות ששיתפה פעולה עם סאונדהאונד היא יונדאי, שפיתחה מערכת לרכב שתאפשר לנהגים לשלוט באמצעות הפעלה קולית על מיזוג האוויר ונעילת הדלתות, וגם לקיים שיחות טלפון בזמן נהיגה, לשלוח הודעות, לחפש יעדים, לנגן מוזיקה, לבדוק את מזג האוויר ולבצע פעולות נוספות - ללא מגע.

בנובמבר, הושקעו בסאונדהאונד 50 מיליון דולר ממשקיע שזהותו לא פורסמה. 10 חודשים לפני כן, בינואר 2017 סבב גיוסים של 75 מיליון דולר העריך את שווי החברה ב-830 מיליון דולר. החברה בת ה-12 אספה כ-165 מיליון דולר מאז שהוקמה. בסבבים הקודמים השקיעו בה בין היתר טרנסלינק קפיטל, גלובל קפיטל פרטנרס ו-וולדן ונצ'ר קפיטל.