איילה חסון בערוץ 10 עקפה את קשת ורשת בערב שישי

הרפורמה בערוצים המסחריים מתחילה להשפיע, וקשת שולטת כמעט באופן מוחלט בשיעורי הרייטינג מול המתחרות רשת וערוץ 10 ■ רשת ממשיכה לאבד את נתח השוק לאור ההפקות המסורתיות שהיא מחזיקה בהן

אילה חסון / צילום: איל יצהר
אילה חסון / צילום: איל יצהר

מגמת ההתחזקות של קשת מול רשת בנתוני הרייטינג נמשכת השבוע ביתר שאת, לאחר שבחודשיים הראשונים לפיצול ערוץ 2 התמונה הייתה צמודה בהרבה. 9 מתוך 10 התוכניות הנצפות ביותר השבוע שייכות לערוץ המשודר באפיק 12, שמחזק את הדומיננטיות שלו, בזמן שהמותגים הבולטים של רשת - "המירוץ למיליון" ו"אקס פקטור" - סובלים משחיקה ומשלמים כנראה את מחיר העונות הארוכות שלהם, הנובעות מהמודל הכלכלי שעליו הן מבוססות.

בסיכום הממוצע השבועי בפריים-טיים (20:00-23:00), קשת אמנם מציגה ירידה מסוימת מהשיא של השבוע שעבר, אך עם נתון של 14.1%, היא שומרת פחות או יותר על הפער - יותר מ-30% - מול רשת. זו יורדת אף היא מעט ל-10.7%, בזמן שערוץ 10 עולה בשתי עשיריות ל-6.7%. 

רייטינג 28.1.18
 רייטינג 28.1.18

גם השבוע התוכנית הנצפית ביותר היא "חתונה ממבט ראשון", שהפעם נפרדת מהצופים באופן סופי וחוצה שוב את רף ה-20%. אחריה, במקום השני, "מאסטר שף", גם היא של קשת, שבפרמטר של צפיית פרטים בכלל האוכלוסייה היא המובילה עם כ-550 אלף צופים.

התוכנית היחידה שרשת מכניסה לטבלה היא פרק של "המירוץ למיליון" שמתברג במקום השלישי, אחרי שהשבוע בחרו בערוץ לשדר רק פרק אחד של הריאליטי הבולט שלה (ביום רביעי שודר לקט שהסתפק ב-12.4%).

בערוץ 10 שתי התוכניות המובילות הן "גב האומה" ו"פנים אמיתיות", עם 8.4% רייטינג לכל אחת. 

בגזרת החדשות בסוף השבוע, רשת יכולה לרשום לעצמה נחמה קטנה, בכך שבאופן חריג היא עוקפת בשני משדרי החדשות המשותפים את קשת עם 8.4% מול 7.8% ב"אולפן שישי", ו-12.8% מול 12.1% ב"חדשות סוף השבוע". אירוע חריג נוסף נוגע לתוכנית של אילה חסון בחדשות 10, "שישי", שמגיעה ל-8.5%, ולראשונה מצליחה לעקוף את הנתון הנפרד של "אולפן שישי" גם ברשת וגם בקשת. הנתון המשותף של התוכנית בהגשת דני קושמרו עומד על 16.2%.