עובדי אינטל בישראל יזכו לבונוס בגובה 2.5 משכורות

הבונוס מוענק זו השנה הרביעית ■ החברה: הבונוסים ניתנים לרוב העובדים, והם משקפים את הצלחת החברה ואת רווחיותה ■ אינטל דיווחה על היקף יצוא של 3.6 מיליארד דולר בשנת 2017, כשלאורך השנים החברה ייצאה מישראל בכ-50 מיליארד דולר

מעבדה של אינטל בחיפה / צילום: באדיבות אינטל
מעבדה של אינטל בחיפה / צילום: באדיבות אינטל

עובדי אינטל בישראל יזכו לבונוס בגובה 2.5 משכורות, זו השנה הרביעית - כך נמסר מהחברה. באינטל אומרים כי הבונוסים ניתנים לרוב העובדים, והם משקפים את הצלחת החברה ואת רווחיותה.

ואכן, ענקית השבבים דיווחה בשישי האחרון על רווח non-GAAP של 1.08 דולר למניה (5.2 מיליארד דולר סה"כ) ברבעון האחרון של 2017 - גבוה מציפיות האנליסטים. הכנסות החברה עמדו על 17.05 מיליארד דולר, 4% יותר מאשר ברבעון המקביל. בעקבות הדיווח עלתה מניית אינטל  ב-4% במסחר המאוחר באותו יום.

שנת 2018, השנה שבה אינטל מציינת 50 שנה להקמתה, החלה במשבר גדול מבחינת החברה - בדמות הפרצות מלטדאון וספקטר שהתגלו במעבדיה ובמעבדי חברות נוספות, ובעקבותיהם הפצת עדכוני אבטחה שגרמו לבאגים ולהאטה בביצועים. ואולם, את 2017 מסכמים באינטל בחיוב - והמרכז הישראלי אינו חורג מכך.

החברה מדווחת בין היתר על עלייה בהיקף העסקת העובדים של החברה בישראל: ב-2017 היא העסיקה כ-12 אלף עובדים, מתוכם כ-1,000 עובדי מובילאיי, שנרכשה על ידי אינטל בשנה שעברה. כמו כן, אינטל מדווחת על היקף יצוא של 3.6 מיליארד דולר בשנת 2017, כשלאורך השנים החברה ייצאה מישראל בכ-50 מיליארד דולר.

עוד מדווחת אינטל שבעשור האחרון החברה קנתה סחורות ושירותים מספקים ישראלים מקומיים בהיקף של 10 מיליארד דולר. יש לציין כי בשנים 2016 ו-2017 אינטל פיטרה וגייסה לסירוגין מאות עובדים במרכזיה בישראל, בהתאם לתוכניות הרה-ארגון של החברה והשינויים בפרויקטים שעליהם עבדו.

יניב גרטי, מנכ"ל אינטל ישראל, מסר: "במקביל להמשך חיזוק פעילות הייצור, חיזקנו מאוד את מרכזי הפיתוח שלנו, השקנו את הדור ה-8 של מעבדי Intel Core שפותחו בישראל, חנכנו מרכז פיתוח AI חדש ופתחנו מרכז סייבר חדש".