הח"כים צופים ב"ארץ נהדרת"? האופוזיציה הפילה הצעת חוק

מדובר בהצעת חוק הביטוח הלאומי - תיקון מס 200, בנוגע לביטול הוועדה הארצית המייעצת לענייני סיעוד ■ המשמעות של הפלת הצעת החוק היא שרק בעוד חצי שנה ניתן יהיה להעלותה שוב

דוד אמסלם / צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת
דוד אמסלם / צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת

אי סדר בקואליציה - חברי הכנסת של האופוזיציה הצליחו הערב להפיל הצעת חוק ברוב של 29:28, זאת למרות שבמשכן הכנסת שוהים בשעה זו 76 חברי כנסת, 42 מהם חברי הקואליציה. ח"כ מיכל רוזין (מרצ) צייצה בסיום ההצבעה "האופוזיציה הפילה עכשיו הצעת חוק לקואליציה. הם היו עסוקים בצפייה בארץ נהדרת".

בעוד רוזין ככל הנראה התלוצצה התוצאה מעידה על כך שהקואליציה, בהובלת יו"ר הקואליציה החדש דוד אמסלם לא מתפקדת היטב. מדובר בהצעת חוק הביטוח הלאומי, תיקון מס 200, בנוגע לביטול הוועדה הארצית המייעצת לענייני סיעוד. המשמעות של הפלת הצעת החוק היא שרק בעוד חצי שנה ניתן יהיה להעלותה שוב.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בתקופת תחילת פעילותו של ענף הסיעוד לא היה תחום הסיעוד מפותח דיו וטרם נצברו במוסד ידע ומומחיות בתחום. .ועם זאת, במשך השנים הרבות שחלפו מאז תחילת פעילותו של ענף הסיעוד, התפתח תחום הסיעוד ונצבר ניסיון וידע רב בתחום הסיעוד, הן במוסד והן בוועדת הסיעוד של מועצת המוסד .כיום, הצורך בהיוועצות בוועדה הארצית שעה שהמוסד מבקש לממן תכניות פיתוח בתחום הסיעוד, מאריך בצורה ניכרת את פרק הזמן עד לאישור התכניות ומקשה על המוסד לתת מענה הולם ומהיר לצרכים המתפתחים של מבוטחים בתחום הסיעוד."

יו"ר המחנה הציוני, ח"כ יואל חסון, כתב בטוויטר: "האופוזיציה הפילה חוק אנטי חברתי של הקואליציה. שוב הם בונים עלינו להעביר להם חוקים. אם הם רוצים להעביר חוקים, שיגיעו למליאה! אנחנו אופוזיציה, לא עובדים אצלם".

מוקדם יותר היום פנה ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, במכתב ליו"ר הכנסת,  יולי אדלשטיין, וליועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד איל ינון, בתלונה על החרמת האופוזיציה על ידי הקואליציה. לדברי הרצוג, מזה מספר שבועות שרת המשפטים אילת שקד ושר התיירות יריב לוין ויו"ר הקואליציה דוד אמסלם מתנקמים באופוזיציה בעקבות הפיליבסטר של חברי הכנסת שביצעה האופוזיציה על חוק ההמלצות וחוק ליצמן.

הרצוג כתב: "חלפו כמה שבועות והחרם של הממשלה נמשך בצורה בוטה וגסה. ועדת השרים לחקיקה בראשותה של שרת המשפטים איילת שקד וממלא מקומה, השר יריב לוין, ממשיכה בסירובה לאפשר דיון ענייני ופרטני בהצעות החוק של האופוזיציה. כל זאת בפיקוח ותמיכה של יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד אמסלם".

לדברי הרצוג, סיעת המחנה הציוני רואה זאת בחומרה רבה ושוקלים צעדים פרלמנטרטיים, ציבוריים ומשפטיים.