OurCrowd מקימה חממה להשקעה בחברות בשלב הסיד

בכוונת החברה להשקיע ב-100 חברות שונות על פני 10 שנים באמצעות קרן הון הנאמדת בכ-100 מליון דולר ■ בחברה מסבירים כי השקעה בחברות בשלב הראשוני שלהן מאפשרת גמישות ניהולית וכן תשואות גבוהות בטווח הארוך

מימון המונים/ צילום: שאטרסטוק
מימון המונים/ צילום: שאטרסטוק

אתמול דיווחנו ב"גלובס" על עלייה בגיוסי השקעות של סטארט-אפים בשלבים המוקדמים, דרך פלטפורמות להשקעות המונים. כיום המגמה הזו מקבלת חיזוק כאשר פלטפורמת גיוס ההמונים OurCrowd מרחיבה את השקעותיה בחברות בשלבים המוקדמים, עם הקמת חממה חדשה בשם לאבס/02 להשקעה בחברות בשלבי סיד.

לחממה קרן השקעות בהיקף של 100 מיליון דולר, אשר יושקעו בכמאה חברות במהלך 10 השנים הבאות - השקעה של בין 750 אלף דולר ל-1.2 מיליון דולר בכל חברה.

לאבס/02 פועלת בשותפות עם ריליינס, התאגיד השני בגודלו בהודו, מוטורולה סולושנס, ויישום - חברת מסחור הטכנולוגיות של האוניברסיטה העברית. כמו כן, החממה היא חלק מתוכנית החממות של הרשות לחדשנות. תקציב הקרן מגיע מ-OurCrowd, מרשות החדשנות ומיתר השותפות בתוכנית.

החממה תתמקד בחברות המפתחות טכנולוגיות פורצות דרך בתחומי האינטליגנציה המלאכותית, deep learning, תחבורה אוטונומית וערים חכמות.

"התשואות הרבה יותר גבוהות"

את לאבס/02 מוביל היזם הסדרתי משה ריינס. ריינס אמר ל"גלובס": "OurCrowd מתכוונת להשקיע באגרסיביות בחברות סטארט-אפ בתחילת דרכן דרך החממה, וזאת בניגוד למגמות ההשקעה האחרונות כפי שעולה ממחקר של IVC. השותף שלי, ג'ון מדווד, הוא משקיע סיד משנת 2000 במדינת ישראל והוא יודע שהשקעות סיד מביאות יותר תשואה לאורך זמן. כקרן השקעות אנחנו יודעים שבחברות שאפשר להשפיע עליהן כבר בשלב מוקדם, סיכויי ההצלחה של החברה הרבה יותר גדולים והתשואות הרבה יותר גבוהות".

ריינס הוסיף כי "הגישה הביצועית של הקרן היא עבודה צמודה עם היזמים בכל התחומים, פיתוח עסקי, שיווק, מיצוב החברה, בניית המודל העסקי, ניהול פיננסי, תמיכה משפטית, גיוס סיבובי המשך ואפילו סיוע בפן האדמיניסטרטיבי. צוות החממה המנוסה מתעל את ניסיונו, הידע שלו והקשרים המקומיים והבינלאומיים שלו לטובת החברות".

מנכ"ל ומייסד OurCrowd, ג'ון מדווד, אמר: "אנו גאים כי בתקופה בה הנתונים מראים על צניחה בהשקעות בשלבים מוקדמים, אנו מרכזים מאמצים ומשאבים להשקעה בחברות עם טכנולוגיות פורצות דרך הנמצאות בשלבים אלה".

לאבס/02 ממוקמת בירושלים, ומבצעת בימים אלה השקעה בחברת Keepers המפתחת כלים להגנה על ילדים מפני אלימות ברשתות חברתיות ובחברת C2A המפתחת שבב מהפכני ופלטפורמות בטיחות לדור הבא של המכוניות.

OurCrowd היא פלטפורמת גיוס המונים להשקעות הון של משקיעים אשר מוגדרים ככשירים. קהילת Our Crowd מורכבת מכ-20,000 משקיעים מ-112 מדינות. OurCrowd גייסה עד כה סכום של כ-500 מיליון דולר בעזרת הפלטפורמה שלה עבור 130 חברות וקרנות פורטפוליו. נכון להיום, נרשמו 15 אקזיטים מכלל ההשקעות של OurCrowd.

OurCrowd - תעודת זהות:

מנכ"ל: ג'ון מדווד
היקף גיוסים עד כה: 500 מיליון דולר
השקעות: 130 חברות וקרנות
אקזיטים: 15