דוחות סנאפ הכו את התחזיות; המניה זינקה ביותר מ-20%

המשקיעים גילו את סנאפ מחדש: מפעילת אפליקציית סנאפצ'ט הכתה לראשונה את צפי האנליסטים ■ מספר המשתמשים הפעילים ביום עלה ל-187 מיליון ברבעון האחרון של 2017; ההכנסות עמדו על 285.7 מיליון דולר

הנפקת סנאפצ’ט. חששות לגבי הצמיחה / צילום: רויטרס
הנפקת סנאפצ’ט. חששות לגבי הצמיחה / צילום: רויטרס

חברת סנאפ  הצליחה לשכנע את המשקיעים שהיא יכולה להתחרות באינסטגרם - ובתגובה מנייתה עלתה במעל 20% ל-17.1 דולר אחרי שעות המסחר אמש (ג'). 

סנאפ מציגה לראשונה תוצאות שעולות על הציפיות - מספר המשתמשים הפעילים ביום עלה ל-187 מיליון ברבעון האחרון של 2017, מעל ציפיות האנליסטים ל-184.2 מיליון, ולעומת 178 מיליון המשתמשים שהיו לה ברבעון השלישי. קצב הגידול של המשתמשים עומד על 5% ברבעון הזה לעומת 2.9% ברבעון הקודם. ההכנסות ברבעון הרביעי עומדות על 285.7 מיליון דולר, עלייה של 72% לעומת הרבעון הרביעי בשנה הקודמת, גם כאן סנאפ עלתה על תחזיות האנליסטים שצפו לה הכנסות של 255 מיליון דולר. סנאפ אמנם מסיימת את הרבעון בהפסד של 350 מיליון דולר, בהשוואה להפסד של 170 מיליון ברבעון האחרון של השנה הקודמת, אך גם כאן ההפסד קטן מהתחזיות שצפו שההפסד ברבעון זה יעמוד על 405 מיליון דולר.

סנאפ התמודדה עם קשיים רבים לאחר ההנפקה בשנה שעברה. מחיר מנייתה ירד בחצי משיא של 29.44 דולר אחרי הנפקתה, והיא לא נסחרה מעל מחיר ההנפקה, 17 דולר, מאז יולי. צמיחת המשתמשים שלה בשנה שעברה הואטה. אינסטגרם, שלה כמות משתמשים יומיים גדולה ביותר מפי 2 ושמגובה כספית על ידי פייסבוק, איימה לרמוס את יריבתה כשהעתיקה ממנה תכונות, והתחרות של סנאפצ'ט על מפרסמים הייתה קשה מול פייסבוק וגוגל, שמחזיקות יותר מחצי מנתח השוק לפי חברת המחקר eMarketer.

סנאפ ערכה שינויים רבים שככל הנראה משתלמים לה בינתיים, בניסיון לפשט את המערכות שלה ולמשוך מפרסמים וגם קהל מבוגר יותר לאפליקציה שידועה במשתמשיה בני דור המילניום. ראשית, סנאפ הפכה את קניית המודעות לזולה ופשוטה יותר כשעברה למערכת קניות מודעות שמפעילה תוכנה בשירות עצמי, שמסוגלת להתמודד עם נפח מודעות גדול יותר מצוות מכירות אנושי. מחירי המודעות ירדו, אבל מספר הצפיות במודעות עלה ביותר מ-575% מהשנה הקודמת ברבעון הרביעי. יותר מ-90% מהמודעות נמכרו דרך המערכת ובעוד שבעבר מכירות המודעות של סנאפצ'ט באו בעיקר ממותגים גדולים ומוכרים, ההכנסות מעסקים קטנים יותר מהכפילו את עצמן בין הרבעון השלישי לרביעי. המשקיעים מקווים שגם הצמיחה הנוכחית במשתמשים תתורגם להכנסות ממודעות.

החברה מעצבת מחדש את האפליקציה כך שתהיה פשוטה יותר לשימוש, כשהמנכ"ל אוון שפיגל אמר כי "אנחנו מאמינים שהעיצוב החדש הפך את האפליקציה שלנו לפשוטה יותר לשימוש בעיקר בקרב משתמשים מבוגרים יותר". הגרסה החדשה הגיעה ל-40 מיליון משתמשים ותושק באופן רשמי בכל העולם במהלך הרבעון הראשון של השנה. הנתונים שאספו מראים שצריכת התוכן והזמן שמבלים באפליקציה החדשה גבוהים בהרבה אצל משתמשים מעל גיל 35. שפיגל אף אמר כי סנאפצ'ט צריכה להתרחב מעבר לאפליקציה הסלולרית, בהמשך להחלטת החברה לאחרונה לאפשר לסטוריז מסוימים להיות זמינים ברשת.

התאוששות החברה מראה ששפיגל אכן יודע איך לטפל בחלק מהבעיות של סנאפ, אך למרות שהתוצאות מעודדות נכון לעכשיו, עדיין מצפה לה דרך ארוכה במלחמה מול אינסטגרם.