נתן זהבי דורש מביהמ"ש החלטה נגד שטייף - במעמד צד אחד

במסגרת תביעת לשון הרע נגד העיתונאית הדס שטייף, מגיש הרדיו נתן זהבי מבקש פסק דין על בסיס כתב התביעה שלו בלבד ■ זמן קצר לאחר הגשת הבקשה של זהבי, הגישה הפרקליטות בשם שטייף את כתב ההגנה שלה

נתן זהבי / צלם: תמר מצפי
נתן זהבי / צלם: תמר מצפי

העיתונאי נתן זהבי פנה לבית משפט השלום בתל-אביב בבקשה לקבל פסק דין על בסיס כתב התביעה שלו בלבד, בהליך המשפטי בו פתח נגד עיתונאית גלי צה"ל, הדס שטייף.

זהבי טוען, באמצעות עו"ד ליאור אפשטיין, כי לאחר שקיבלה מספר דחיות, הפרקליטות שמייצגת את שטייף הייתה אמורה להגיש את כתב ההגנה עד אתמול, 6 בפברואר, אך גם כעת היא טרם עשתה זאת.

היום (ד'), זמן קצר לאחר הגשת הבקשה של זהבי, הגישה הפרקליטות לבית המשפט את כתב ההגנה שלה.

בפנייה של זהבי, שהוגשה כאמור קודם לכן, נכתב: "המבקש אינו נתין, הוא אזרח, אדם לא צעיר, אשר נאלץ בלית-ברירה לעתור לסעד אחרון להצלת שמו בפני בית המשפט הנכבד. פרקליטות המדינה מחויבת בכבודו של המבקש ואינה יכולה לתת לו לשבת בביתו בגילו ולכסוס ציפורניו, שמא ייאותו המשיבה והמייצגים אותה להגיש כתב הגנה, שמא יתמהמהו". 

"מתן אורכה של כמעט 3 חודשים להערכות, ארגון מסמכים וגיבוש עמדה, היא בלתי מידתית", נכתב עוד בפנייה. "לקיחתה בכוח של אורכה זו, תוך התעלמות מהמבקש ובית המשפט, תוך אי-כיבוד מועדים ואי-פנייה, אפילו לצורך הסבר מדוע מתעלמת המשיבה מחובתה להגיש כתב הגנה, אינה חוקתית ופוגעת בכל כלל של צדק... נוכח העובדה שחלפו המועדים שקצב בית המשפט הנכבד למשיבה לשם הגשת כתב הגנה... הרי כי יש ליתן נגד המשיבה פסק דין בהיעדר הגנה".

בנובמבר 2017 הגיש זהבי לבית משפט השלום בתל-אביב תביעת לשון הרע נגד שטייף, לאחר שזאת פרסמה בגלי צה"ל ובעמוד הפייסבוק שלה שורה של עדויות של נשים שלטענתן הוטרדו מינית או הותקפו מינית על-ידו. התביעה נוגעת ל-13 פרסומים שונים של שטייף - בגלי צה"ל, בראיונות בכלי תקשורת אחרים ובעמוד הפייסבוק שלה - כשבגין כל פרסום נדרש פיצוי בסך של 140 אלף שקל, ובסך-הכול כ-1.8 מיליון שקל.

עם הגשת התביעה מסרה שטייף ל"גלובס": "אני שמחה (על התביעה שהוגשה), ניפגש בבית המשפט". בחשבון הפייסבוק שלה היא כתבה: "לרגע הזה חיכיתי... שמחה כי עכשיו יעמוד האיש על שולחן העדים ויתמודד עם כל אחת מהעדות שתגענה. אחת אחת, וייקח ככל שייקח. אמת יש אחת".