דוד ביטן ממשיך לשמור על זכות השתיקה, לא התקיים כל עימות

יו"ר הקואליציה לשעבר נחקר היום בפעם השביעית במסגרת פרשת השחיתות לכאורה בעיריית ראשון-לציון, וגם הפעם לא פצה את פיו

דוד ביטן / צילום: שלומי יוסף
דוד ביטן / צילום: שלומי יוסף

ח"כ דוד ביטן נחקר היום (א') פעם נוספת, שביעית במספר, בגין פרשת החשדות לשחיתות בעיריית ראשון-לציון. סמוך לחקירה קיבל ביטן החלטה כי ישמור שוב על זכות השתיקה, כפי שנהג עד כה, וכך אכן היה.

ביטן, מי שהיה עד לא מזמן יו"ר הקואליציה ופרש מהתפקיד בגין חקירותיו, שמר עד כה על זכות השתיקה והביע את רצונו להתעמת עם שני גורמים מרכזיים שסיפקו עדויות למשטרה בתיק: עם משה יוסף, בעל חנות הרהיטים שכונה "הבנקאי של ביטן" בשל מרכזיותו בפרשת העברתם לח"כ ביטן של רבים מכספי השוחד לכאורה; ועם איש העסקים דרור גלזר, החשוד במתן שוחד לצרוך קידום ענייניו בעיריית תל-אביב דרך ארנון גלעדי, המשנה לראש העיר תל-אביב. 

האחרון שוחרר בסוף השבוע האחרון למעצר-בית בן 13 ימים, שלאחריו יורחק למשך כ-4 חודשים ממשרדי עיריית תל-אביב. גלעדי כבר נחקר בפרשה בתחילת דצמבר, שוחרר למעצר-בית, וסנגורו התבטא באמירה כי גלעדי סייע לאנשים מבלי לדעת שדוד ביטן גובה כספים על העזרה האמורה, כספים שלמעשה הפכו לשוחד עבור ביטן. 

ח"כ ביטן, שכיהן בעבר כסגן ראש עיריית ראשון-לציון, הוא אחד החשודים המרכזיים בפרשה השחיתות לכאורה בעיריית ראשון-לציון, שבמרכזה חשדות לקבלת שוחד על-ידי בכירים שונים בעירייה (ראש העיר דב צור, סגנו יוסי חממי והמשנה לו אייל מושיוב), בתמורה לקידום אינטרסים של קבלנים ואנשי עסקים שונים בראשון-לציון ומחוצה לה, בין השאר ביחס למתחם באזור לה-גווארדיה בתל-אביב.

צור, חממי ומושיוב חזרו בסוף החודש האחרון לתפקידם בעיריית ראשון-לציון, לאחר שהורחקו ממנו אף הם, אולם הם מנועים בתקופה הקרובה מלקחת חלק בוועדות החשובות ביותר של הרשות המקומית - ועדת התכנון והבנייה וועדת המכרזים.

ביטן משוכנע כי שום גרסה שימסור לא תשנה את חשדות המשטרה, נוכח הפרסומים בתקשורת אודות עדויות השניים, שלדבריו מעידים עדות שקר בגלל לחצי המשטרה. לדעתו, רק עימות איתם יערער את ביטחונה של המשטרה בחשדות כלפיו.