מתחם משרדים בת"א יקבל דמי שכירות בלייטקוין וביטקוין קאש

מתחם מרחבי העבודה AYEKA מכבד תשלומי ביטקוין של השוכרים זה מכבר, וכעת הוסיף לאופציות התשלום שני מטבעות דיגיטליים נוספים ■ "מושכים קהלים וחברות העוסקות בקריפטו"

לייטקוין ביטקוין / צילום: שאטרסטוק
לייטקוין ביטקוין / צילום: שאטרסטוק

ערכם של המטבעות הווירטואליים אמנם לא יציב בימים אלה, אולם בקרב עסקים שמכבדים את המטבעות הווירטואליים כאמצעי תשלום מסתכלים קדימה: מתחם מרחבי עבודה AYEKA (תל-אביב-יפו) הודיע כי יאפשר תשלום במטבעות הדיגיטליים לייטקוין  וביטקוין קאש , בנוסף לאפשרות לשלם את דמי השכירות במתחמי העבודה ב-ביטקוין  - מדיניות עליה הכריזה הרשת זה מכבר. לפי דיווחי החברה, כ-5% מהחברות שבמתחם משלמות את דמי השכירות בביטקוין באופן קבוע (כלומר כ-4 חברות).

כעת כאמור מרחיבה AYEKA את אופציית התשלום באמצעות מטבעות דיגיטליים ללייטקוין (ששער עומד על כ-160 דולר למטבע) וביטקוין קאש המתאפיין בעמלות העברה מופחתות. שער הביטקוין כיום עומד על כ-8,700 דולר - אחרי צניחה דרמטית לאחרונה.

במרחבי העבודה של אייקה יושבים עסקים ועצמאיים מקהילת הטק ובכלל. מנגנון התשלום במטבעות הווירטואליים נעשה אחת לחודש לפי ערך שכ"ד במסלול החברות החודשי,ת ובהתאם לשער העדכני. העובדה שהחברה מצהירה על אמצעי התשלום החדשני שמה אותה בשורה אחת עם חברות ועסקים במדינות שונות בעולם - דוגמת יפן, שם השימוש במטבעות הווירטואליים נפוץ יותר.

גם אם מדובר בגימיק - לפחות בשלב זה - העובדה שהרשת מפגינה פתיחות כזו זוכה כנראה להערכה בקרב קהילת ההייטק. בחברה מדגישים כי "בגלל שאנחנו מקבלים ביטקוין אנחנו מושכים קהלים וחברות העוסקות בקריפטו. הבעיה שנוצרה היא שכל חברה מבקשת לשלם במטבעה שהכי מתאים לה לכן החלטנו לפתוח את התשלום למטבעות נוספים".