צוות מקצועי החל לדון בגיבוש חוק שיסדיר את גיוס החרדים

ההחלטה על הקמת הצוות התקבלה כבר לפני כמה שבועות, בלי קשר למשבר הקואליציוני שפרץ בסוף השבוע

רק בימים האחרונים החל צוות מקצועי שהוקם בצה"ל ובמשרד הביטחון לגבש הצעה לחוק חדש שעל בסיסו יעשה גיוס החרדים לשורות הצבא. בצוות חברים היועץ המשפטי של מערכת הביטחון, עו"ד איתי אופיר; הפרקליט הצבאי הראשי, שרון אפק; הרב הצבאי הראשי, תת-אלוף אייל קרים; ונציגי אגף כוח אדם (אכ"א) בצה"ל והאגף הביטחוני-חברתי שבמשרד הביטחון.

גורמים ביטחוניים העריכו כי הצוות יגבש את הצעת החוק החדשה במהלך החודשים הקרובים ויגיש אותה לשר הביטחון, אביגדור ליברמן. "מדובר בצוות מקצועי שיעשה עבודה רצינית, בלי שיקולים פוליטיים וקואליציוניים", אמר היום גורם ביטחוני.

עם הקמת הצוות לפני כשבועיים, אמר ליברמן כי "הגיוס לצה"ל הוא נושא יותר מדי חשוב מכדי להפוך אותו לכלי פוליטי לאיסוף קולות. זו הסיבה שהחלטתי שאת החוק החדש יגבשו אנשי המקצוע הבכירים ביותר בצה"ל ובמשרד הביטחון. לנגד עיניהם תעמוד אך ורק טובת המדינה והציבור בישראל, בלי רעשי רקע וללא התערבות פוליטית".

ההחלטה על הקמת הצוות התקבלה כבר לפני כמה שבועות, ובלי קשר למשבר הקואליציוני שפרץ בסוף השבוע ומאיים להפיל את הממשלה עד כדי הליכה לבחירות חדשות. זאת, על רקע דרישת בג"ץ מהמדינה לגבש חוק גיוס חדש לחרדים עד ספטמבר הקרוב. "עד חודש ספטמבר, המועד שהקציב בג"ץ למדינה, זה הרבה מאוד זמן, רק שהחרדים בחרו לכרוך את נושא הגיוס ביחד עם אישור התקציב כדי לשמר את המצב הקיים שבו מי שלומד תורה לא מתגייס. בינתיים כולם מטפסים על עצים גבוהים ולא בטוח שימצאו את הסולמות שיאפשרו להם לרדת", אמר היום ל"גלובס" גורם במערכת הפוליטית.