העוזרת הקולית של אמזון תשולב בבתים חכמים באוסטרליה

חברה העוסקת באינטרנט של הדברים ובבניינים חכמים חברה ליזמי נדל"ן בסידני כדי להתקין בבתים מערכת "בתים של העתיד" שתתממשק עם אלכסה של אמזון

אלכסה / צילום: שאטרסטוק
אלכסה / צילום: שאטרסטוק

לאחר שלאחרונה אמזון הביאה את אלכסה לאוסטרליה, היא תותקן באופן מובנה ביחידות דיור חדשות בפרבר לינפילד. חברת Quantify Technology שעוסקת באינטרנט של הדברים ובבניינים חכמים, חברה ליזמי נדל"ן בסידני כדי להתקין בבתים את מערכת Q device של החברה עם אלכסה, כך דווח באתר CRN האוסטרלי.

החברה משווקת את היחידות כ"בתים של העתיד", בהם אין צורך להסתמך על אפליקציות ותוכנות כדי להשתמש בטכנולוגיה, אלא רק להשתמש בשפה טבעית כדי לשלוט במערכת האוטומציה הביתית ובמכשירים אחרים. לפי אתר פינפיד, המערכת מחליפה מתגי אור ושקעי חשמל במכשירים חכמים המחוברים באמצעות רשת והדיירים יוכלו להנות משליטה באמצעות פקודות קוליות על פונקציות בבית, ניהול אנרגיה ודיווח מהמערכת על השימוש הביתי באנרגיה והערכה בזמן אמת של גורמי סיכון לדיירי הבניין.

המערכת תתבסס על החומרה של אמזון אקו דוט ותוסף בשם קומולוס סקיל עבור אלכסה של חברת קוונטיפיי. השילוב אמור לאפשר הבנה רחבה יותר של שפה טבעית. "עם שליטה באמצעות שפה טבעית, אנחנו מסוגלים לתת לדיירים חווית מגורים ייחודית" אמר מייסד קוונטיפיי מארק לפינס לאתר CRN. טוני סקלאווס, מייסד Cambridge Electrical Services, החברה שאחראית על ההתקנה של המערכת בבתים הוסיף כי "קוונטיפיי מציעה עיצוב מודולרי שמסובך פחות ועולה פחות מהמערכות בהן השתמשנו בעבר".