דונלד טראמפ: "הפלסטינים צריכים לחזור לשולחן הדיונים"

בפגישתם של נתניהו וטראמפ בוושינגטון, התייחס הנשיא לשגרירות האמריקאית בירושלים ולהסכם עם הפלסטינים ■ טראמפ שוקל לבוא לישראל בחודש מאי לאירוע העברת השגרירות, אז אולי יתקיימו בארץ בחירות

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

החלה פגישת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וראש הממשלה נתניהו. בפתח הדברים אמר טראמפ שהוא שוקל להגיע לישראל ב-14 במאי לכבוד העברת השגרירות מתל-אביב לירושלים. מדובר באירוע סמלי במהותו שכן ההעברה הראשונית הנה טכנית, אך נוכחות של טראמפ במקום תשדרג את האירוע במידה רבה. בנוסף, אם טראמפ יגיע לישראל במהלך מאי, וישראל תהיה תוך כדי מערכת בחירות, הדבר ישרת את נתניהו במהלך הקמפיין.

הכתבים המלווים את נתניהו, כולל "גלובס", שאלו את ראש הממשלה לתגובתו על ההתפתחויות האחרונות, ונתניהו השיב "נדבר על כך אחר-כך". הוא התכוון לתדרוך הכתבים שייערך עוד כמה שעות, אחרי שתסתיים הפגישה.

בפתח הצהרות הצדדים ציין טראמפ כי העלות שהציגו לו להעברת השגרירות נראתה לו גבוהה מדי בשלב הראשון, והוא סבור כי אפשר לעשות זאת בעלות זולה יותר. בנוגע לפלסטינים, טראמפ אמר: "נושא ירושלים נפתר כבר, הפלסטינים צריכים לחזור לשולחן הדיונים. כולם מציינים שזה הדיל הקשה ביותר לעשות, שנים ושנים שמנסים, אבל אם נוכל לעשות שלום בין ישראל לפלסטינים זה ענק".

‏אחרי שלב ההצהרות אל מול המצלמות נתניהו וטראמפ ישבו עם בנות הזוג בפגישה פרטית ולאחר מכן ימשיכו לפגישה בארבע עיניים בין המנהיגים. בהמשך ואז לארוחת צהריים פגישת עבודה עם צוותים שתימשך כשעה, ואז נתניהו יתדרך את הכתבים הישראלים.