המוסדיים: למנות דח"צים לבזק - ובהם דיק, אבנר ובר-יוסף

(עדכון) - שלחו רשימת דירקטורים שהם ממליצים עליה ■ בכך הם מאותתים שהם לא מוכנים לחכות לאסיפה הכללית במאי ■ המוסדיים מאותתים לדוד גרנות שהברית שכרת עם הדירקטורים החיצוניים המכהנים אינה לרוחם

אמנון דיק / צילום:  איל יצהר
אמנון דיק / צילום: איל יצהר

הגופים המוסדיים המחזיקים בבזק שלחו היום (ג') מכתב לחברה באמצעות אנטרופי, בצירוף שטרי הון המוכיחים שהם מחזיקים מעל ל-5% בחברה במצטבר, ודורשים לכנס את האסיפה הכללית בתוך 35 יום ולמנות 3 דירקטורים חיצוניים חדשים. 

ואלה הדח"צים שמציעה אנטרופי: אמנון דיק, לשעבר מנכ"ל בזק; דוד אבנר, לשעבר מנכ"ל פרטנר; שלמה זוהר, לשעבר סמנכ"ל הכספים של פלאפון; יעקב גולדמן; יגאל בר-יוסף, לשעבר מנכ"ל פלאפון; ועו"ד נעמי זנדהאוז, היועצת המשפטית לשעבר של פרטנר ושל בנק לאומי.

משמעות המהלך היא שהמוסדיים דורשים להחליף את שני הדירקטורים החיצוניים המכהנים היום בבזק, טלי סימון ומודי קרת, ולמנות במקומם דירקטורים עצמאיים חדשים. במקרה שהאסיפה הכללית תאשר את המינוי של השלושה, המשמעות היא שבינואר הקרוב שני הדירקטורים סימון וקרת יסיימו את תפקידם.

נזכיר כי היו"ר דוד גרנות והדירקטור מטעם פסגות, זאב וומברנד, חברו עם סימון וקרת כדי להבטיח שלביקום לא יהיה רוב בדירקטוריון, והיא לא תוכל למנות את שלמה רודב כיו"ר קבוע, מה שיבטיח את מינוי של גרנות לתפקיד.

המכתב ששלחה אנטרופי ככל הנראה ידון היום בישיבת דירקטוריון בזק, ובו אמורים לאשר את מינויים של דורון תורג'מן ושלמה רודב כדירקטורים מטעם ביקום. דירקטור נוסף כחליף ימונה במקביל, היות ולביקום יש 3 מושבים בדירקטוריון.

המהלך של המוסדיים כרגע מלמד שהם לא מוכנים לחכות לכינוס האסיפה הכללית במאי, והם דורשים את המינוי כמה שיותר מהר. כך שנראה שהם מכירים בצורך למנות נציגים שישרתו את טובת החברה בהקדם האפשרי.