רשמית: ספוטיפיי מגיעה לישראל; תערוך אירוע השקה ב-12.3

זאת לאחר שבשבוע שעבר הכחישה את בואה ■ עם זאת, מאקו"ם נמסר ל"גלובס" כי ההסכם על גובה התמלוגים טרם נחתם ■ באירוע עתידים להשתתף בכירים מספוטיפיי העולמית ולהציג את הפרטים הסופיים של כניסת השירות לארץ

דניאל אק, מנכ"ל ספוטיפיי / צילום: שנון סטפלטון, רויטרס
דניאל אק, מנכ"ל ספוטיפיי / צילום: שנון סטפלטון, רויטרס

ספוטיפיי (Spotify) מתכננת את כניסתה לישראל באופן רשמי, ועורכת אירוע השקה שיתקיים ב-12 במארס בתל-אביב - לאחר שבשבוע שעבר הכחישה את בואה לארץ. עם זאת, מאקו"ם נמסר ל"גלובס" כי ההסכם על גובה התמלוגים טרם נחתם. באירוע עתידים להשתתף בכירים מספוטיפיי העולמית ולהציג בפני התקשורת המקומית את הפרטים הסופיים של כניסת השירות לישראל.

כפי שדיווחנו בשבוע שעבר, ספוטיפיי הכחישו את בואם לארץ, למרות המשא-ומתן שהתקיים עם אקו"ם. בתגובתם הרשמית שנמסרה ל"גלובס" ספוטיפיי טענו כי אין להם כל תוכנית להשיק את השירות בישראל: "אנחנו יודעים עד כמה מעריצי המוזיקה הישראלים נרגשים, וספוטיפיי רוצה להיות זמינה בכל מדינה, אבל אין לנו תוכניות מידיות להשיק שירות בשוק הישראלי".

בעת שמסרו תגובה זו, ספוטיפיי כבר עמדה בקשר עם משרד יחסי הציבור הישראלי בלונד 2.0. לפי הערכות של מקורבים לנושא, ספוטיפיי הייתה בעיצומן של הכנות מאסיביות לקראת השקת השירות בישראל מזה מספר חודשים.

לפי מודעת הדרושים שפרסמה ספוטיפיי לתפקיד עורך מוזיקה ישראלית בכיר, התפקיד נועד להתבצע מברלין. יונתן קוטנר, שנבחר להיות עורך המוזיקה של ספוטיפיי ישראל, עזב לברלין בתחילת החודש ופרסם להשכרה את דירתו בתל-אביב בפוסט שהעלה לפייסבוק כבר באמצע פברואר.

הדיווחים על בואה של ספוטיפיי לישראל החלו כשבספטמבר 2017 התפרסמה באתר ספוטיפיי משרת העורך. במקביל התנהל משא-ומתן בין ספוטיפיי ובין אקו"ם, שארך כשנתיים לפי גורמים בתעשיית המוזיקה הישראלית.

לפי אותם גורמים, המחלוקת בין הצדדים סבבה סביב גובה התמלוגים שספוטיפיי מחוייבת לשלם בישראל: אקו"ם גובה לרוב עמלה של 12.5%, אך אפל מיוזיק משלמת לה 10% בלבד, וספוטיפיי ביקשה לשלם עמלה מופחתת גם כן. 

התמחור של ספוטיפיי משתנה ממדינה למדינה (http://mts.io/projects/spotify-pricing/) וגובה התמלוגים שנקבע עבור ספוטיפיי בישראל עשוי להשפיע רבות על תמחור השירות. כך למשל, ספוטיפיי העלתה בשנה שעברה את מחיר השירות בניו-זילנד מ-12.99 דולר ל-14.99 דולר בחודש, בעקבות עלייה בגובה המסים שהיא נדרשה לשלם במדינה.