מיכל רוזין תומכת בחברת הכנסת תמר זנדברג לראשות מרצ

רוזין נחשבה במשך שנים ארוכות לחלק ממחנה זהבה גלאון ■ זנדברג: "אני גאה שביום האישה הבינ"ל הזה, הביעה בי תמיכה אחת הפמיניסטיות הגדולות בכנסת"

חברת הכנסת תמר זנדברג / צילום: שאטרסטוק
חברת הכנסת תמר זנדברג / צילום: שאטרסטוק

שבוע אחרי יום הפרישות הסוער במפלגת מרצ, הודיעה היום (ה') חברת הכנסת מיכל רוזין שהיא תתמוך במועמדות חברת הכנסת תמר זנדברג לראשות מרצ. רוזין נחשבה במשך שנים ארוכות לחלק ממחנה זהבה גלאון ותמכה בה באדיקות כל השנים, גם כאשר גלאון כמעט והתפטרה אחרי שמרצ עמדה על סף המנדט הרביעי, לפני חישובי הסכמי העודפים בכנסת ה 20. רוזין גם תמכה בהחלטתה של גלאון להתפטר מן הכנסת לפני מספר חודשים ובכל הנושאים המרכזיים שהובלו על ידי מרצ, השתיים היו מתואמות.

היום השתתפה רוזין באירועי יום האישה של ויצו ושם אמרה: "היום הראוי להכריז שאני תומכת בחברתי ח"כ תמר זנדברג בבחירות לראשות מרצ. יום האישה הבינלאומי הוא בהחלט היום הראוי להכריז שאני תומכת בחברתי, ח"כ תמר זנדברג. אני גאה להיות נבחרת ציבור מטעם מפלגה שלאורך כל ההיסטוריה שלה מובילה קו אידיאולוגי בלתי מתפשר ומונהגת באופן שווה על ידי נשים. תקרת הזכוכית קיימת כדי לשבור אותה, והדרך היא בחינוך, בכלכלה, בחברה ובראש ובראשונה בפוליטיקה. אני סמוכה ובטוחה שיחד עם תמר בראשות המפלגה נמשיך להוביל את מרצ לשמאל חזק וגדול".

זנדברג פרסמה אף היא הודעה: "אני גאה שביום האישה הבינ"ל הזה, הביעה בי תמיכה אחת הפמיניסטיות הגדולות בכנסת, לוחמת רבת הישגים למען זכויות נשים וחברה אישית - מיכל רוזין. מרצ תמיד הובילה לא רק בהנהגה נשית וייצוג נשי אלא בהובלת אג׳נדה פמיניסטית פורצת דרך. שתינו פרצנו היום יחד עוד תקרת זכוכית."

אחרי הפרישה הכפולה של חח"כ אילן גילאון וזהבה גלאון (באותו היום, כל אחד מסיבותיו) המועמדים הנוספים לראשות מרצ הם יו"ר שלום עכשיו לשעבר אבי בוסקילה ומנהיג תנועת הפריפריות, הפעיל החברתי אבי דבוש. הבחירות יערכו ב 22 במארס.