חיים כץ כבר לא יו"ר הוועד בתע"א אבל מקפיד להגיע לגיבושון

על רקע המתיחות בין ועד העובדים של התעשייה האווירית לבין הנהלת החברה, בילו בסוף השבוע עשרות מבין חברי מועצת העובדים של החברה בגיבושון בכפר בלום ■ בין המשתתפים: היו"ר המכהן, אהוד נוף, היו"ר לשעבר שמכהן בתפקיד שר העבודה והרווחה, חיים כץ, ובנו, יאיר כץ

חיים כץ / צילום: תמר מצפי
חיים כץ / צילום: תמר מצפי

בוועד התע"א נערכים לבחירות בחודשים הקרובים: על רקע המתיחות בין ועד העובדים של התעשייה האווירית לבין הנהלת החברה, בילו בסוף השבוע עשרות מבין חברי מועצת העובדים של החברה בגיבושון בכפר בלום.

בגיבושון, שהתקיים במשך כל סוף השבוע, הוזמנו גם כמה מגמלאי הוועד אך בין הדמויות הבולטות שנראו בו גם היו"ר המכהן, אהוד נוף, היו"ר לשעבר שמכהן בתפקיד שר העבודה והרווחה, חיים כץ ובנו, יאיר כץ, חבר ועד שעל פי הערכות צפוי להתמודד על ראשות הוועד.

באחרונה המליצה המשטרה להעמיד לדין את כץ האב והבן ואת נוף, כמו גם חברים נוספים בוועד, וזאת בשל מעורבותם לכאורה בפרשת השחיתות שנחקרה במהלך השנה האחרונה בתעשייה האווירית.

על רקע ההמלצה להגיש נגדו כתב אישום, אפסו הסיכויים שהנהלת התעשייה האווירית תאריך את משך תקופת עבודתו של נוף בחברה, שכן הוא צפוי להגיע בקרוב לגיל פרישה. עוד טרם פורסמו המלצות המשטרה, נוף בחן אפשרות להאריך את תקופת העסקתו בתעשייה האווירית כדי שיוכל להמשיך לכהן בתפקיד יו"ר הוועד.

גורמים שמקורבים לוועד העריכו בימים האחרונים כי על רקע המצב החדש שאליו הוא נקלע באחרונה, ייתכנו בחירות כלליות לוועד במהלך החודשים הקרובים. בתעשייה האווירית מועסקים כ-15,000 עובדים. להערכת אותם גורמים, יאיר כץ עשוי להתמודד על תפקיד היו"ר וייתכן שגם חבר הוועד, חיים אזולאי שנחשב אופוזיציונר לכץ, יגיש את מועמדותו לתפקיד.

את תגובתו של נוף לא ניתן היה להשיג היום. בלשכתו של שר העבודה והרווחה כץ אישרו ל"גלובס" את השתתפותו בגיבושון בכפר בלום.