משרד האנרגיה תומך בעתירה לבג"ץ נגד ההסתדרות וועד חח"י

משרד האנרגיה מתייצב לצד עמדת ראש הממשלה במחלוקת בינו לבין שר האוצר על משיכת העתירה לבג"צ נגד ועד עובדי חברת החשמל וההסתדרות • להערכת מנדלבליט, למדינה יש יש סיכוי טוב לקבל פסק-דין עקרוני לטובתה, שיגביל את זכות השביתה של ועדי עובדים

יובל שטייניץ / צילום: איל יצהר
יובל שטייניץ / צילום: איל יצהר

משרד האנרגיה מתייצב לצד עמדת ראש הממשלה במחלוקת בינו לבין שר האוצר על משיכת העתירה לבג"ץ נגד ועד עובדי חברת החשמל וההסתדרות. המדינה צפויה להודיע השבוע לבג"ץ מהי עמדתה בשאלה אם יש מקום להמשיך בעתירה, למרות שהושגו כבר הסכמות עם ועד עובדי חברת החשמל וההסתדרות על רפורמה בחברה.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הודיע כי המשך העתירה יביא לביטול הסוכם על הרפורמה, ושר האוצר משה כחלון תומך בו. לעומת זאת, ראש הממשלה בנימין נתניהו דורש להמשיך בעתירה, תוך הסתמכות על הערכתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כי למדינה יש סיכוי טוב לקבל פסק דין עקרוני לטובתה, שיגביל את זכות השביתה של ועדי עובדים.

שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ,  שהיה אחד השושבינים המרכזיים בהשגת ההסכם, קרא בעבר שלא לסכן את האפשרות לחולל רפורמה היסטורית בחברת החשמל ובמשק החשמל כולו. אולם במייל ששלח אתמול מנכ"ל משרדו, אודי אדירי, נכתב כי "עמדת ההסתדרות כי היא מסרבת לנהל משא-ומתן או הידברות בנושא הרפורמה (בחברת החשמל) אינה מתקבלת על הדעת".

המייל נשלח בתשובה לפניות מצד משרד המשפטים בעקבות תשובה שהגישה ההסתדרות לבג"ץ, שבה נטען כי הסכימה לרפורמה רק לאחר שהובטח לה על-ידי גורמים ממשלתיים כי העתירה תוסר עם ייחתם הסכם. גורמים במשרד המשפטים אמרו היום (ד') ל"גלובס" כי לאף גורם ממשלתי לא הייתה סמכות להבטיח להסתדרות ויתור על ההליך המשפטי בתמורה להסכם רפורמה".