האם אלעד מגורים תשלם כפול על מגרש בשד' רוטשילד

אלעד מגורים הגיעה להסכמות עם מנורה לרכישת מחצית ממגרש בשדרות רוטשילד בתל-אביב תמורת 100 מיליון שקל • אלא שלדברי שמאים בכירים, שווי המגרש כולו, שמצוי תחת הכרזת אונסקו, נע סביב 100-120 מיליון שקל

יצחק תשובה / צילום ארכיון: גיל יוחנן
יצחק תשובה / צילום ארכיון: גיל יוחנן

בחודש ינואר האחרון דיווחה חברת הביטוח מנורה, כי היא במשא ומתן מתקדם עם צד שלישי למכירת מחצית ממגרש בבעלותה בשדרות רוטשילד בתל-אביב תמורת 100 מיליון שקל, מה שמשקף שווי של 200 מיליון שקל למגרש במלואו. ל"גלובס" נודע כי הרוכשת היא חברת אלעד מגורים שבשליטתיצחק תשובה, אלא שלדברי שמאים בכירים, שקיימו שיחה עם "גלובס", עולה כי שווי המגרש במלואו נע סביב 100-120 מיליון שקל בלבד.

המגרש כולל שלוש חלקות, שהגדולה ביניהן היא מגרש בן 1.2 דונם המשמש כחניון ברחוב רוטשילד פינת בצלאל יפה, ושתי חלקות עורפיות קטנות יותר בעורף המגרש, אחת בשטח 450 מ"ר והשנייה בשטח 550 מ"ר, הפונות לרחוב יהודה הלוי, כאשר בסך הכל כולל המגרש 2.2 דונם. על פי תוכניות בנין העיר התקפות, ניתן לבנות על המגרש פרויקט הכולל כ-4000 מ"ר שטחים עיקריים, בתוספת ממ"דים.

אמנם בסמוך למגרש נבנו מגדלים דוגמת המגדל של בנק הפועלים ומגדל אלרוב המתנשאים לגובה רב, אלא שהמגרש המדובר מצוי בגבול השטח המצוי תחת הכרזת אונסקו, ונכלל בה. ההכרזה חלה על המגרשים בצד הצפון מזרחי של שדרות רוטשילד לכיוון מתחם הבימה שם אופי הבנייה הוא נמוך, ואינה חלה על המגרשים שמדרום מערב לשדרות רוטשילד פינת בצלאל יפה הכוללים מגדלים רבים של משרדים ומגורים. ההכרזה מגבילה את האפשרות לבנות לגובה ולאחד מגרשים. בנוסף לכך, על המגרש חלות מגבלות שימור, אך ל"גלובס" נודע כי בעיריית תל-אביב שוקלים להחריג את מגבלת השימור מהמגרש.

לדברי גורמים המקורבים לעסקה, אלעד מגורים החליטה להיכנס שותפה למגרש בשל מיקומו האטרקטיבי, ובשל ציפייה לשנות את התוכנית בעתיד כך שזכויות הבנייה בה יגדלו, אלא שכאמור מבדיקה שערכו מספר שמאים הפעילים באזור, סיכויים אלה אינם גבוהים בשל המגבלות שחלות על המגרש. בהערכה אופטימית השטחים המיועדים לשיווק במגרש נעים סביב 4200 מ"ר. על פי שווי קרקע לבנייה הנע סביב 28 אלף שקל למ"ר באזור זה, שווי המגרש במלואו נע סביב 117 מיליון שקל.

באלעד מגורים סירבו להגיב לידיעה.