"כל הכשלים בתיק אלון חסן מתקיימים גם בתיק רונאל פישר"

הסנגור רונאל פישר מואשם שסחר ועשה שימוש במידע סודי מחקירות משטרתיות והציע לחשוף לאלון חסן פרטים חסויים • גורמים מהפרשה טוענים כי אין ספק שלזיכויו של חסן תהיה השפעה על ההליך המתנהל נגד פישר

רונאל פישר / צילום: אוריה תדמור
רונאל פישר / צילום: אוריה תדמור

הטלטלה הגדולה ביותר שנרשמה בימים האחרונים הייתה בתיק רונאל פישר, שמצוי בימים אלה בעיצומו של הליך ההוכחות כנגד שורת הנאשמים בו, ובראשם הסנגור המתוקשר רונאל פישר. אלון חסן, יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד לשעבר, היה זה שסיבך את פישר בתיק הפלילי המתנהל נגדו.

עו"ד רונאל פישר, מי שהיה סנגור מוכר, מואשם שסחר ועשה שימוש במידע סודי מחקירות משטרתיות שהתקיימו בלהב 433, עבור לקוחותיו. את המידע השיג פישר באמצעות רפ"ק ערן מלכה, מי שהיה קצין משטרה בלהב 433 ונשלח לעונש של 8 שנות מאסר בעקבות המידע שמכר לפישר בתמורה לשוחד.

לפני כ-4 שנים קיבל פישר מידע חסוי ממלכה בדבר החקירה החסויה המתנהלת כנגד אלון חסן ובעלי תפקידים נוספים בנמל אשדוד. פישר, על-פי האישום המיוחס לו, מיהר להיפגש עם חסן, לחשוף בפניו פרטים חסויים מהחקירה המתנהלת נגדו, להתריע בפניו כי הוא עומד להיעצר במסגרת החקירה, והציע לו לפעול לסגירת התיק נגדו באמצעות קשריו בתמורה לתשלום.

חסן החליט לדווח למשטרה על ההצעה המוזרה שקיבל מפישר, והסכים לשתף פעולה עם חוקרי מח"ש על-מנת לתעד את פישר בשעת מעשה, כולל תיעוד פגישה אליה הגיע חסן מצויד במזוודה עם שטרות שקיבל מהחוקרים. לאחר העברת הכסף לפישר זינקו עליו החוקרים ועצרו אותו.

בימים אלה מעיד ערן מלכה בבית המשפט המחוזי בירושלים כעד מדינה נגד רונאל פישר, ומיד אחריו אמור להעיד אלון חסן, שקיבל מעמד של עד מדינה במסגרת ההליך.

סנגורו של רונאל פישר, עו"ד עמית בר, מסר בתגובה לזיכויו של חסן כי "עכשיו ברור לכולם שכל השמועות והרכילות הזדונית על רונאל כאילו פגע בחסן, הם תוצאה ישירה של שקרים של עדי המדינה", וכן העלה הערכות לפיהן לזיכויו של חסן תהיה השפעה משמעותית על הליך ההוכחות נגד לקוחו. האמנם?

לדברי גורמים בעלי עניין בפרשת פישר, אין ספק כי לזיכויו של חסן תהיה השפעה על ההליך המתנהל נגד רונאל פישר. "כל הכשלים שהשופט עדן עמד עליהם בפרשה של חסן, מתקיימים גם בתיק רונאל פישר. ראיות נעלמו, חקירות לא תועדו כנדרש, ויש כשל שרודף כשל. והשופט מבקר על כך את הפרקליטות. יש ביקורת למשל על הסכמי עד המדינה ועל העובדה שצריך לתעד את היפוך הלבבות - הרגע שבו העד מחליט להעיד.

"במשפט פישר, ערן מלכה' שהפך לעד המדינה המרכזי, מספר שהיה מזכר הבנות בינו לבין השוטרים בדף צהוב, אבל הדף הזה נעלם ולא נרשם בחומרי החקירה. יש הפסקות סיגריה לא מתועדות גם עם העדה ע' וגם עם ערן מלכה. אז כל הבעיות שמדברים עליהם בהכרעת הדין של אלון חסן, יש אותן גם בתיק של רונאל פישר, במכפלות ובחזקות, ולכן יש פה זעזוע קשה מאוד לתביעה בתיק רונאל פישר. השופט מדבר בתיק פישר על מחדל אחרי מחדל אחרי מחדל, הרבה יותר מהמחדלים שאותם הזכיר השופט בתיק של אלון חסן".

בפרקליטות דוחים את הטענות הללו ומבהירים כי לתפיסתם אין כל השפעה של ההכרעה על פרשת רונאל פישר. "לא מדובר על אותן עובדות ופרשות, והראיות נגד פישר הן ראיות אחרות לחלוטין. חסן יהיה חייב להעיד על הדברים שמסר בעניין רונאל פישר למשטרה, וערן מלכה כבר מעיד על שלל הפרשיות המתועדות בכתב האישום, שרובן אינן קשורות לאלון חסן, ולכן גם אין לזיכויו או בכלל לעניינו כל השפעה על רונאל פישר".