נתניהו ואדלשטיין הגיען לפשרה בנוגע לטקס הדלקת המשואות

השניים סיכמו כי נתניהו ישתתף בטקס הדלקת המשואות לציון יום העצמאות ה-70 וידליק משואה בשם ממשלות ישראל לדורותיהן • עוד סוכם כי השרה רגב תכנס לפני יום העצמאות את הוועדה לסמלים וטקסים שבראשותה, על-מנת לקבל החלטה לפיה בכל עשור ישיא משואה ראש ממשלה מכהן

בנימין נתניהו / צילום: shutterstock
בנימין נתניהו / צילום: shutterstock

אחרי שיו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הודיע כי יחרים את טקס המשואות אם ראש הממשלה בנימין נתניהו ישתתף בו, הגיעו היום (ג') השניים לפשרה. על-פי הסיכום, בהודעה שהופצה על-ידי דוברות הכנסת, השניים סיכמו כי נתניהו ישתתף בטקס הדלקת המשואות לציון יום העצמאות ה-70 למדינת ישראל.

לפי ההודעה, "ראש הממשלה ידליק משואה בשם ממשלות ישראל לדורותיהן. במעמד הדלקת המשואה יישא ראש הממשלה דברים שיתייחסו למגילת העצמאות. כן סיכם ראש הממשלה עם השרה מירי רגב שהיא תכנס לפני יום העצמאות את הוועדה לסמלים וטקסים שבראשותה, על-מנת לקבל החלטה לפיה בכל עשור ישיא משואה ראש ממשלה מכהן".

הוויכוח בין נתניהו לאדלשטיין ליווה את ההכנה לטקסים בחודשים האחרונים, כאשר שרת התרבות רגב מקדמת ודוחפת את השתתפות נתניהו בטקס, אשר במרבית השנים נוהל והובל רק על-ידי יו"ר הכנסת.

התפנית בעלילה התרחשה כאשר לפני כשבוע, הועלה בערוץ כאן סרטון מחגיגות שנת ה-50, ובו נראה נתניהו כמשתתף באופן חלקי בטקס. נתניהו, שאף הוא לא זכר את אותו האירוע, נשען על התקדים ההוא כדי לקבוע כי מדי עשור, ביום עצמאות עגול יוכל ראש הממשלה להשתתף בטקס הדלקת המשואות.