בזק | בלעדי

היועמ"ש: משרד התקשורת יכול להמשיך בטיפול בבזק

בסוגיות רגישות יחויב המשרד לעדכן את היועץ בהתפתחות • בחודש הקרוב משרד התקשורת יתפקד ללא מנכ"ל עד כניסתו של נתי כהן לתפקיד

אביחי מנדלבליט / צילום: שלומי יוסף
אביחי מנדלבליט / צילום: שלומי יוסף

היועץ המשפטי לממשלה הודיע לשר התקשורת איוב קרא כי אין למשרד כל מניעה משפטית לעסוק בנושאים הקשורים לבזק, לאור החקירות המתנהלות בענייניה.
שר התקשורת קרא פנה ליועץ מנחם מנדלבליט בבקשה שיורה לו כיצד לנהוג בסוגיות הקשורות לבזק שכן בפני המשרד עומדות סוגיות מהותיות בענייני החברה, ובמשרד חששו שטיפול בסוגיות אלה יפגע בחקירה.

תשובת המשנה ליועמ"ש (משפט כלכלי), מאיר לוין, היא שעצם קיומה של החקירה אינו מקים מניעה מפני עיסוק של משרד התקשורת בסוגיות הקשורות בחברת בזק. בצד זאת, בסוגיות קונקרטיות שלדעת היועצת המשפטית למשרד התקשורת עשויות לעורר שאלה או קושי ספציפי, יש להעביר את השאלה לבחינת היועמ"ש.

למרות האישור להתקדם בסוגיות הקשורות בבזק, נראה כי בשבועות הקרובים משרד התקשורת לא יקבל החלטות מהותיות בשום סוגיה וזאת על רקע המינוי הצפוי של המנכ"ל החדש של המשרד נתי כהן, קצין קשר ראשי שמסיים את תפקידו בימים אלה. כהן צפוי להיכנס לתפקידו בעוד כחודש לערך לאחר שיאושר על ידי ועדת מינויים ולאחר שמינויו יובא לאישור הממשלה.

קרא החליט שעד שכהן ייכנס לא יקודמו נושאים מהותיים. המשנה למנכ"ל מימון שמילה, ששימש עד כה כממלא מקום המנכ"ל, חוזר לתפקידו כמשנה ועד כניסתו של כהן לא יהיה מנכ"ל במשרד.

הסוגיות הבוערות שבהם מטפל המשרד ואשר קשורות לבזק הן סוגיית ביטול ההפרדה המבנית בקבוצה, שבנושא זה מטפל צוות משותף לאוצר ולמשרד התקשורת, וסוגיה לא פחות חשובה היא פרויקט הסיבים האופטיים שבזק רוצה להשיק והמשרד דורש לאשרו קודם.