ליברמן בביקור בעוטף עזה: "אנו מוכנים לתרחיש רב-זירתי"

שר הביטחון: "זה שעברנו את כל חגי ניסן בשקט - זה הישג עצום של פיקוד הדרום; הגעתי לכאן בלי שכפ"ץ"

ליברמן עם מפקדים בגזרה בביקורו בעוטף עזה / צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
ליברמן עם מפקדים בגזרה בביקורו בעוטף עזה / צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

בביקורו באזור עוטף עזה היום אמר שר הביטחון, אביגדור ליברמן: "זה שעברנו את כל חגי ניסן, למעשה מפסח עד יום העצמאות, בשקט, ברוגע, בביטחון, זה הישג עצום של פיקוד הדרום".

לדברי ליברמן, "אנחנו מנהלים פה קרב עיקש וזה כבר השבוע הרביעי, שבת רביעית. עם כל הגיבוי של צה"ל, של הרמטכ"ל, של ראש אמ"ץ, יודעים להבין בצד השני שיש פה צבא נחוש, מיומן, שמאחוריו יש עם נחוש שמגבה את הצבא, ויש כאן גם את תושבי עוטף עזה הנחושים, שמוכנים לתת את כל אורך הנשימה לצבא ואת השילוב הזה אי אפשר לנצח. חבל להם על הזמן, חבל להם על בזבוז המאמץ. אני מצפה שתושבי עזה ייקחו את גורלם בידם ושלא חמאס יוליך אותם שולל".

בנוגע לאירועים הצפויים בימים הקרובים אמר ליברמן, כי "מה שראינו בארבעת השבועות האלה שבכל שבוע יש פחות ופחות אנשים מצד אחד, ומצד שני יש הרבה יותר פעולות טרור, הרבה פח"ע. אני מניח שלקראת הערב צה"ל יפרסם את כל הנתונים, אבל יש יותר ויותר פח"ע, ואנחנו יודעים להסתדר גם עם הפגנות אלימות, גם עם פעולות חבלה וגם עם איומים, ומי שמאיים בסופו של דבר יפסיד".

בשר הביטחון התייחס גם להתבטאויות מכיוון איראן, ואמר כי "את האיומים הללו אנחנו שומעים כבר הרבה מאוד שנים, אנחנו לא מתרגשים ואני מציע לכל אלו בגבול הצפוני באמת לחשוב היטב מה הם עושים. ממש לא כדאי להם לנסות את צה"ל ולא את מדינת ישראל ואנחנו מוכנים לכל תרחיש, מוכנים לתרחיש רב-זירתי, ומעולם אני לא זוכר כזו מוכנות ונכונות גם בצבא וגם בקרב עם ישראל.

"הגעתי לכאן אפילו בלי שכפ"ץ, אני סומך על צה"ל כמו שכולם סומכים על צה"ל ובעיקר אני מסתכל פה על אזרחים ומבין עד כמה כולם פה מוגנים ומרגישים בטוח. עכשיו ראיתי את עבודות הגדר נמשכות וגם אנשים שמעבדים את השדה עד המילימטר האחרון".

בנוגע למצב הביטחוני הוסיף ליברמן, "אנחנו לא מחפשים מלחמה, להיפך, אנחנו מחפשים שקט, רוגע, ביטחון, אבל אם מישהו זומם מלחמה דמו בראשו. לא יודע אם מישהו זומם מלחמה אבל אנחנו רגועים וכמו שאמרתי אנחנו מתכוננים לכל דבר".