מחר יובא לאישור מינוי שני חברים במועצה המנהלית של בנק ישראל

עם מינוים של פרופ' יפעת ביטון ורו"ח נעים נג'אר יושלם איוש המועצה, שפעלה בהרכב חסר מאז 2014

הממשלה תתבקש לאשר מחר (א') את מינוים של פרופ' יפעת ביטון ורו"ח נעים נג'אר לחברים במועצה המנהלית של בנק ישראל. תוקף המינוי הוא לארבע שנים.

פרופ' ביטון היא מרצה במכללה למינהל ומתמחה בביקורת המשפט הפרטי ויו"ר מרכז תמורה המרכז המשפטי למניעת אפליה. רו"ח נג'אר עובד במשרד פרטי. עם אישור מינוים של השניים יושלם איוש המועצה, שפעלה בהרכב חסר מאז 2014.

המועצה המנהלית של בנק ישראל אחראית בין היתר לאישור תוכניות העבודה, התקציב והדוחות הכספיים של בנק ישראל ומהווה מעין דירקטוריון לכל הנושאים שאינם קשורים לפעילות המקצועית של הבנק המרכזי. על המועמדים למועצה ממליצה ועדת איתור בראשותו של עו"ד יהושע למברגר, לשעבר המשנה לפרקליט המדינה.

בתחילת 2018 אושר מינוים של פרופ' יהושע (שוקי) שמר, סגי איתן ופרופ' אפרים צדקה כנציגי ציבור במועצה. שמר, לשעבר מנכ"ל משרד הבריאות וקופת חולים מכבי התמנה ליו"ר המועצה. קודם לכן פעלה המועצה בהרכב חסר מאז פרישתו של דן פרופר ששימש יו"ר המועצה, בספטמבר 2014. באוקטובר הסתיימה כהונתם של נציגי הציבור במועצה. מלבד נציגי הציבור חברים במועצה נגידת בנק ישראל ד"ר קרנית פלוג, והמשנה לנגידה פרופ' נדין בודו-טרכטנברג.