אפקט אמזון פגע בקרדשיאנס: רשת הבוטיקים DASH נסגרת

הבוטיק של משפחת קרדשיאן, שנפתח ב-2006, סבל מקשים כלכליים במהלך השנים • בשנה האחרונה 24 קמעונאים גדולים בארה"ב הודיעו על סגירת חנויות בשל התחרות מול הקניות המקוונות

קים קרדשיאן ווסט / צילום: רויטרס
קים קרדשיאן ווסט / צילום: רויטרס

משפחת קרדשיאן היא הקורבן הטרי ביותר של "אפקט אמזון": המשפחה הודיעה בסוף השבוע האחרון על סגירת רשת בוטיקי האופנה שלה - DASH. קים קרדשיאן ווסט ואחיותיה קורטני וקלואי מסרו כי המשפחה פשוט עסוקה מדי עם פרויקטים אחרים, אך כנראה שהקשיים מהם סבלה הרשת גם השפיעו על ההחלטה. 

כך, ב-2016, הודתה קורטני קרדשיאן כי הרשת, שנפתחה ב-2006, לא הייתה רווחית במשך שנים. "היו חודשים שבהם לא יכולנו לשלם את החשבונות", סיפרה קורטני באפליקציית הלייף סטייל שלה. 

בוטיק DASH של משפחת קרדשיאן / צילום: Shutterstock
 בוטיק DASH של משפחת קרדשיאן / צילום: Shutterstock

"אפקט אמזון" מתייחס לפגיעה שסופגות חנויות הקמעונאות המסורתיות מחברות המסחר המקוון, בהובלת הענקית אמזון. לקוחות רבים מעדיפים את הנוחות בהזמנת מוצרים ללא יציאה מהבית ונוטשים את החנויות. כך, למשל, H&M דיווחה בתחילת החודש כי היא נתקעה עם מלאי עודף בשווי של יותר מ-4 מיליארד דולר.

משפחת קרדשיאן היא לא היחידה שנאלצה לסגור חנויות בשל קשיים כלכליים. בשנה האחרונה, 24 קמעונאים גדולים בארה"ב, בהם אמריקן אפרל ו-Foot locker, הודיעו על סגירת חנויות, בין השאר בשל ההתחרות מול הקניות המקוונות.