פיתוחים ישראלים בתחום התיירות שישדרגו את הטיול שלכם

אפליקציה שמייצרת באמצעות חוכמת רוכבי האופניים מסלולי ניווט בשטח; אפליקציה חברתית המחברת בין תיירים ובין מקומיים; ואתר ישראלי המקשר בין מטיילים לבין חברות טיולים מקומיות במדינות שונות

3 פיתוחים ישראלים שעלו זה מכבר לאוויר מציעים לשדרג את הטיול הבא של כולנו בארץ ובחו"ל. נתחיל מהשטח:

אפליקציית Trailze היא ה-Waze של המסלולים בשטח, והיא במידה רבה מושתת על טוב-לב המטיילים. האפליקציה, על 150 אלף משתמשיה, פונה לרוכבי האופניים וטיילי השטח שמספרם הולך וגדל, והיא מייצרת באמצעות חוכמת הרוכבים מסלולי ניווט בשטח, באופן שבו מאפשרת Waze את מסלולי הניווט בכביש.

את הרעיון הגה רונן ביתן, אחרי שגמע ברכיבת אופניים מדברית 800 ק"מ (ממודיעין לאילת). במהלך הרכיבה, אותה ביצע לבדו, הבין ביתן שנושא ניווט השטח נותר מאחור אל מול הניווט העירוני.

כ-6,000 מסלולי רכב, רגל, אופניים, פריחה, מעיינות ועוד העלו המשתמשים עד כה. עוד מאפשרת האפליקציה לדווח מהשטח על נפגעים או מפגעים. גרסה חדשה תאפשר להוריד מסלולים ומפות חינם בכל העולם.

"מיזמים מבוססי סושיאל המפותחים בישראל נהנים מהידע הרב והניסיון שנצברו בנושא בוורטיקלים אחרים", אומר איתי גרין, מייסד קהילת יזמי הטרוולטק ITTS. "זהו נכס רב ערך המגדיל את סיכויי ההצלחה של מיזמים אלה". לדבריו, "הטכנולוגיה מאפשרת כיום שיתוף בין מטיילים, בין מטיילים ומקומיים, והיא מובילה לחוויית טיול ייחודית וחווייתית".

השיתוף עליו מדבר גרין נשען על חוכמת ההמונים, שהיא משאב חשוב בעולמות התיירות. ואכן, "אין מי שיודע הכול, אבל כל אחד יודע משהו" - זהו המוטו של אפליקציית Knowers, המשמשת כפלטפורמה חברתית המחברת בין תיירים ובין מקומיים. הרעיון הוא שהתייר יכול להפנות שאלה לפני הטיול ליעד חדש וגם במהלכו - והפלטפורמה מחברת אותו לתושב המקום בעל הידע המתאים שיוכל להשיב לו על השאלה באופן אישי.

כל אחד יכול להצטרף בתור "ידען" ולסייע לתיירים עם המידע שברשותו. המייסד של האפליקציה הוא לורנס ניומן. האפליקציה זמינה באנדרואיד ובקרוב תהיה זמינה גם באפסטור.

אתר ישראלי נוסף קם במטרה לתת מענה למטיילים עצמאיים במדינות מרוחקות ו/או אקזוטיות: האתר Ollami.com מקשר בין מטיילים לבין חברות טיולים מקומיות במדינות שונות, בהן סרי לנקה, וייטנאם, אוגנדה, ארגנטינה, קמבודיה, קוסטה ריקה ועוד.

הרעיון הוא כזה: מכניסים את מדינת היעד ובוחרים תחומי עניין רלוונטיים עבורכם ביעד, סיור קולינרי, פעילויות משפחתיות, סיורי תרבות ועוד. אחרי שבוחרים בתחום העניין, מועברים לדף המכיל פרטים על מדריכים מקומיים וסיורים שהם מציעים לפי משך ימים ותוכנם כולל מחיר. בשלב הבא מועברים למדריך המתאים לשם סגירת העסקה וקבלת פרטים נוספים.

באתר מבטיחים כי המחירים המוצעים משקפים הנחה של 20%-30% ביחס לעלויות טיול שמתוכנן דרך סוכני נסיעות. המערכת יכולה גם להציע הצעות ליעדים מותאמים בהתאם להעדפות ולאופי הטיול הרצוי.

בין תפריט הטיולים העשיר גם טיולים נגישים לאנשים עם מוגבלות, טיולים מודרכים ומסודרים מראש, טיולים עצמאיים, כלומר כאלה שמגיעים לנקודת איסוף שבה מחכה רכב שכור, סט מפות, GPS וכדומה. המאגר כולל 550 ספקים בכ-80 יעדים. עוד מאפשר האתר להכניס ביקורת וחוות-דעת.

בשלב זה האתר מוגש בשפה האנגלית, אולם עד סוף השנה יתווספו לממשק 6 שפות כולל עברית ורוסית. לקהל הישראלי מוצע גם מוקד מידע טלפוני זמין בעברית, ללא תשלום.

את האתר הקים היזם ערן בורוכוב, שהקים בשעתו את חברת MEDRAFT שמציעה מסלולי טיולי ג'יפים במדינות שונות.