מנכ"ל נטפליקס: "אין תוכנית להעלאת מחירים או לפרסומות"

ריד הייסטינגס, מייסד ומנכ"ל נטפליקס, בשיחה עם שליח "גלובס" לכנס הגלובלי של החברה ברומא: "היינו החלוצים של התחום הזה, וכעת כל גאפ"א - גוגל, אפל, פייסבוק, אמזון - יוצרים תוכן ודולקים בעקבותינו" • "לא נעשה חדשות, ספורט ומוזיקה" • הכתבה המלאה תתפרסם ביום חמישי

מנכ"ל נטפליקס, ריד הייסטינגס / צילום:Netflix
מנכ"ל נטפליקס, ריד הייסטינגס / צילום:Netflix

בעיתוי שאותו אפשר להגדיר "מהסרטים", יומיים בלבד לאחר פרסום הדוח שמסכם את ביצועי הרבעון הראשון של 2018 שהצביע על צמיחה מרשימה ביותר של שירות הסטרימינג הגלובלי, קיימה נטפליקס בשבוע שעבר כנס גלובלי שבו חשפה את תוכניותיה להמשך 2018.

מייסד ומנכ"ל החברה, ריד הייסטינגס, סיפר כי במהלך 2018 החברה תשקיע כ-8 מיליארד דולר בתוכן. בנוסף הדגים הייסטינגס את עומק מחויבותה של החברה לפריצה אל העולם שמחוץ לארצות-הברית, בכך שחשף שהשנה היא תעלה לשידור יותר מ-100 תוכניות חדשות שנוצרו ב-16 מדינות באירופה, אפריקה והמזרח התיכון.

"אנחנו היינו החלוצים של התחום הזה, וכעת כל גאפ"א - גוגל, אפל, פייסבוק, אמזון - יוצרים תוכן ודולקים בעקבותינו, וחברות מדיה גדולות כמו דיסני גם נכנסות לתוכו, כך שהאסטרטגיה שלנו צריכה להיות מיקוד", אומר הייסטינגס. "אנחנו צריכים לעשות רק מעט דברים, אבל לעשות אותם ממש טוב. פשוט לעשות סרטים וסדרות טלוויזיה בקנה-מידה גלובלי. נעשה ריאליטי ותוכניות אירוח, אבל לא נעשה חדשות, ספורט ומוזיקה. אין לנו גם תוכניות להעלות מחירים או לשלב פרסומות".

הכנסותיה של נטפליקס ברבעון עמדו על 3.7 מיליארד דולר ונרשם בו רווח של 64 סנט למניה - עלייה של יותר מ-40% לעומת הרבעון המקביל ב-2017. הרווח הנקי של החברה הגיע ל-290 מיליון דולר.

הנתונים גם חשפו שמהלך הפריצה הגלובלי של החברה הצליח בגדול: פעילות החברה בארה"ב סיפקה 1.8 מיליארד דולר מההכנסות, וסכום זהה הגיעה מפעילותה בשאר העולם. ההכנסות מפעילות בינלאומית עלו ביותר מ-70% והן צפויות לעבור בקרוב את ההכנסות של החברה מהשוק האמריקאי.

בנוסף, נטפליקס דיווחה על עלייה של כ-27% במספר המנויים שלה, שעומד כעת על 125 מיליון איש ברחבי העולם. מספר המנויים מחוץ לארה"ב זינק בכ-42% ועומד על 68 מיליון בעקבות התרחבות השירות למדינות רבות נוספות בשנה האחרונה, בהן גם ישראל. החברה צופה כי ברבעון השני יגדל מספר המנויים שלה ב-6 מיליון.

לא מנסים לבנות פרופיל משתמשים

נכון לעכשיו, אומר הייסטינגס, אין לנטפליקס תוכניות להיכנס לסין - השוק המשמעותי היחיד שבו היא אינה פועלת. "הם לא רוצים אותנו שם כמו שהם לא רוצים את פייסבוק. לאפל ולדיסני היו שירותי סטרימינג בסין ושניהם נסגרו. אני לא חושב שזה לא בגלל סרטים מסוימים שהם הראו שם אלא בגלל שהממשלה שם החליטה שהיא לא רוצה שירותי מדיה זרים שיפעלו במדינה".

למרות שהייסטינגס חבר בדירקטוריון של פייסבוק מזה שנים, הוא סירב בתוקף להגיב על שערוריית קיימברידג' אנליטיקה שבה מעורבת החברה. הוא הסכים לומר שהמידע האישי שנמצא ברשותה של נטפליקס וכולל שמות של אנשים, מספרי כרטיסי אשראי ומידע רב על העדפות התוכן שלהם נשמר היטב. "משום שאנחנו לא מוכרים מודעות אנחנו לא מנסים לבנות פרופיל מלא שלך כך שכל מה שיש לנו זה היסטוריית צפייה - שזה די הרבה - אבל שהיא נועדה לחזות מה תרצה לראות בעתיד".

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988